قدمت في بحثي هذا د ا رسة جديدة حول نسبة توظيف المحتوي الثقافي فى مرح ةّ الثالثة
إبتدائي ، في هذه الد ا رسة رصدنا نسبة تفاات القيم في الكتب المدرسية لسنة الثالثة ، في
ضوء هذا العمل درسنا كتب متنوعة من ال غّة العربية االتربية السلمية االتربية المدنية
االتربية الع مّية اتكنولوجيا . ا خ صّنا في تح يّل ا داائر نسبية أهم القيم المتواجدة في كتب
الذي ذكرناها ا مدى دار المدارس الج ا زئرية في ترسيخ هذه القيم لتلميذ ا كيفية اكتسابهم
لها .
In my research, I presented a new study on the incorporation of
cultural content in the third grade. In this study, we observed the
varying proportions of values in the third-grade textbooks. In light of
this work, we examined various textbooks in Arabic language, Islamic
education, civic education, scientific education, and technology.
Through analysis and relative charts, we identified the key values
present in the mentioned textbooks and assessed the role of Algerian
schools in instilling these values in students and how they acquire
them.