Sciences Commerciale
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Sciences Commerciale by Author "عباس محمد"
Results Per Page
Sort Options
-
Itemدور الادارةالاستراتيجية في تحسين القدرة التنافسية للمؤسسة الاقتصادية -دراسة حالة-(جامعة الشادلي بن جديد, 2024) عباس محمد ; شطاح صفاءThis study highlights the role of strategic management in enhancing the competitiveness of Algerian Telecommunications Company in El Tarf. Accordingly, strategic management significantly contributes to boosting the competitive capabilities of organizations by developing visions and strategies aimed at achieving competitive advantage and enhancing overall performance, ultimately enhancing their position and attractiveness in the market. To achieve the study's objectives, thirty-three employees were surveyed from the El Tarf agency to assess their interest in implementing the requirements of digitization project success. The SPSS program was used to analyze the data. The study's results concluded that strategic management plays an active role in improving competitiveness. This study highlights the role of strategic management in enhancing the competitiveness of Algerian Telecommunications Company in El Tarf. Accordingly, strategic management significantly contributes to boosting the competitive capabilities of organizations by developing visions and strategies aimed at achieving competitive advantage and enhancing overall performance, ultimately enhancing their position and attractiveness in the market. To achieve the study's objectives, thirty-three employees were surveyed from the El Tarf agency to assess their interest in implementing the requirements of digitization project success. The SPSS program was used to analyze the data. The study's results concluded that strategic management plays an active role in improving competitiveness. تُسلّط هذه الدراسة الضوء على دور الإدارة الاستراتيجية في تعزيز القدرة التنافسية لشركة الاتصالات الجزائرية بالطارف. وبناءً على ذلك، تُسهم الإدارة الاستراتيجية بشكل كبير في تعزيز القدرات التنافسية للمنظمات من خلال تطوير رؤى واستراتيجيات تهدف إلى تحقيق الميزة التنافسية وتحسين الأداء العام، مما يُعزز مكانتها وجاذبيتها في السوق. ولتحقيق أهداف الدراسة، تم استطلاع آراء ثلاثة وثلاثين موظفًا من وكالة الطارف لتقييم مدى اهتمامهم بتطبيق متطلبات نجاح مشروع التحول الرقمي. واستُخدم برنامج SPSS لتحليل البيانات. وخلصت نتائج الدراسة إلى أن الإدارة الاستراتيجية تلعب دورًا فعالًا في تحسين القدرة التنافسية.