Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "- لعمامرية عبد القادر"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    دور القطاع السياحي في دعم االقتصاد الوطني في الجزائر -تحديات وآفاق
    (جامعة الشادلي بن جديد, 2025) - لعمامرية عبد القادر ; صالحي محمد اسلام
    This study aimed to explore the role of knowledge management in enhancing innovation. It focused on the case of Algérie Télécom in the Wilaya of El Tarf, using a descriptive-analytical approach. A questionnaire was designed and distributed to a random sample of 30 employees from the institution. The Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) was used to analyze the study results and test the proposed hypotheses. The findings revealed that the organization under study (Algérie Télécom – El Tarf) applies the dimensions of knowledge management to a high or very high degree. Moreover, knowledge management in its various dimensions (knowledge generation, storage, distribution, and application) has a positive impact on innovation within the company. The study concluded with several recommendations, including the need to activate knowledge distribution channels within the organization, establish specialized units or committees for knowledge management and innovation, and update the digital and knowledge infrastructure in line with technological developments to support digital innovation in services and operations. هدف هذه الدراسة إلى إبراز دور القطاع السياحي في دعم الاقتصاد الجزائري، إضافة إلى تحديد طبيعة العلاقة بين النشاط السياحي والنمو الاقتصادي في الجزائر. فالقطاع السياحي يلعب دورا متزايد الأهمية في دعم الاقتصاد الوطني الجزائري، حيث تبرز الدراسة إلى أنه يساهم في تنويع مصادر الدخل، وخلق فرص العمل، وجذب الاستثمارات الأجنبية، إلى جانب دوره في تحسين ميزان المدفوعات، وتحرير الجزائر كمقومات سياحية طبيعية وتاريخية وثقافية متنوعة تجعلها وجهة سياحية وإعادة بين المستويين الإقليمي والدولي. غير أن هذا القطاع يواجه جملة من التحديات، أبرزها ضعف البنية التحتية، وقلة الترويج السياحي، والمعوقات الإدارية والاستثمارية. وفي الأخير أوصت الدراسة بضرورة وضع استراتيجية وطنية شاملة ومتكاملة لتطوير القطاع السياحي، واستغلال الإمكانيات السياحية غير المستغلة، بالإضافة إلى تحسين البنية التحتية والخدمات الأساسية في سبيل تطور أكبر للسياحةفي الجزائر.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback