Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author ". Rania Djeffal"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    Investigating EFL Pronunciation Errors Case Study: First year EFL Students at Chadli Bendjedid University
    (University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2022) Amira Boussebsi ; . Rania Djeffal
    This study aims at identifying, exploring, and analysing pronunciation errors made by first year English as a foreign language (EFL) students at chadli Bendjedid University. It attempts to find answers to the main research question which is “What are the factors / reasons that lead to pronunciation errors”. In order to answer the research questions and confirm the hypothesis that students’ errors can be due to some factors like the ignorance of pronunciation and phonetics rules, the French system interference, among others; an analytical study is embraced. The fieldwork is carried out using a mixed method (quantitative and qualitative), and to collect the data, three tools are involved: two questionnaires for both teachers and students, followed by a classroom observation, and an audio recording. The participants are 10 EFL teachers and 30 EFL students from Chadli Bndjedid University. The findings aligned with the research hypotheses and showed that the above mentioned factors affect students’ pronunciation. Based on these findings, some teaching and learning techniques were generated as pedagogical recommendations to facilitate the achievement of the teachers’ course objective, and to help students control the problems encountered in the classroom while learning English pronunciation. تهدف هذه الدراسة إلى تحديد واستكشاف وتحليل أخطاء النطق التي ظهرت في أقسام تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (EFL)، لدى طلاب السنة الأولى بقسم اللغة الإنجليزية في جامعة الشاذلي بن جديد. تقوم هذه الرسالة على فرضية أن هذه الأخطاء تعود إلى عدة عوامل؛ من بينها الجهل بقواعد النطق وعلم الصوتيات، والتداخل اللغوي مع اللغة الفرنسية، إضافةً إلى بعض العوامل النفسية. وللإجابة عن أسئلة البحث، أُجريت دراسة تحليلية لأخطاء النطق من خلال عمل ميداني اعتمد مقاربة مزدوجة (كمية ونوعية)، وذلك باستخدام 3 أدوات لجمع البيانات: استبيان موجَّه للمعلمين، واستبيان آخر للطلاب، تلاه ملاحظة صفية وتسجيلات صوتية. شملت العينة 10 أساتذة للغة الإنجليزية كلغة أجنبية و30 طالبا من جامعة الشاذلي بن جديد. تم تحليل البيانات المجمَّعة لتحقيق أهداف البحث، وجاءت النتائج متوافقة مع الفرضية المطروحة، حيث أظهرت أن العوامل المذكورة تؤثر بالفعل في نطق المتعلمين. وبناءً على هذه النتائج، تم اقتراح مجموعة من الاستراتيجيات التربوية في التعليم والتعلم لمساعدة الأساتذة على تحقيق أهداف المقرر الدراسي، ولمساعدة الطلاب على التغلب على مشكلات النطق التي يواجهونها، بما يسهم في تطوير مستواهم في النطق

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback