Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author ".Mammeri Ahmed Ramzi"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    InvestigatingtheEffectivenessofReciprocalVerbal FeedbackintheOralClassroom
    (University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2024) .Mammeri Ahmed Ramzi ; Hamza Riheb
    This study aims at investigating the effectiveness of the reciprocal verbal feedback in the oral classroom of EFL learners. The main question that this research aim at answering iswhether reciprocal verbal feedback has a positive or a negative impact on learners' oral performance. To test the hypotheses suggested, the research adopted the mixed method design and investigated the problem via a quasi-experiment that involved second year EFL students at ChadliBendjedidUniversity, ElTarf.Datawasalsogatheredbydistributingquestionnairesto the sample and observing them during the experiment. It was found that the reciprocal verbal feedback has a positive effect on the oral classroom. Not only this, but it also helps students know where they succeeded in their oral performance and where they failed. It was also concluded that students find it very helpful to use reciprocal verbal feedback in improving theiroral skills andfeel motivatedwhen receivingit.In addition,students welcometheverbal peer feedback positively and do not feel anxious or stressed to listen to their classmates’ feedback. Ultimately, the research hypotheses were validated and some recommendations for developing the reciprocal verbal feedback’suse were provided. Suggestions for further studieswerealsoproposedtostrengthenthefindingsofthecurrentresearch. تهدف هذه الدراسة إلى التحقق من مدى فاعلية التقييم الشفهي المتبادل في حصة التعبير الشفهي لطلبة اللغة الإنجليزية. الإشكالية الرئيسية التي يهدف البحث للإجابة عنها تدور حول ما إذا كان للتقييم الشفهي المتبادل تأثير إيجابي أم سلبي على الأداء الشفهي للمتعلمين. وللتأكد من صحة الفرضيات المقترحة، تم اعتماد المنهج المختلط، وتم التقصي عن طريق القيام بتجربة على طلبة السنة الثانية ليسانس تخصص لغة إنجليزية بجامعة الشاذلي بن جديد. ولمزيد من المعلومات، تم جمع البيانات من خلال الاستبيانات وحصص الملاحظة التي سبقت التجربة. وكنتيجة للبحث، وجدنا أن التقييم الشفهي المتبادل له تأثير إيجابي على حصة التعبير الشفهي، كما يساعد الطلبة على معرفة نقاط قوتهم وضعفهم في الأداء الشفهي. كما تم استنتاج أن الطلبة يجدون استخدام التقييم الشفهي المتبادل مفيدًا في تحسين قدراتهم الشفهية، ويحفزهم على تلقيه من طرف زملائهم. يرحب الطلبة بتقييم زملائهم لهم بطريقة إيجابية، ولا يشعرون بالقلق أو التوتر عند سماعهم يقيمون أداءهم. في نهاية البحث، تم التأكد من أن الفرضيات صحيحة، وتم تقديم اقتراحات لتطوير استعمال التقييم الشفهي المتبادل في حصة التعبير الشفهي، كما تم اقتراح أفكار لدراسات أخرى تدعم هذه الدراسة.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback