The Role of Extensive Reading in Enhancing Vocabulary Acquisition
The Role of Extensive Reading in Enhancing Vocabulary Acquisition
No Thumbnail Available
Files
Date
2022
Authors
Mounir Bouzata
Redha Benachour
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
This study investigates the effect of extensive reading on vocabulary acquisition and
enhancement.The reaearch was conducted at Chadli Ben Djdid University,El Tarf in Algeria.
To obtain a reliable results,a questionnaire was designed to investigate the effect of extensive
reading on vocabulary enhancement with the participation of 34 master two EFL students
enrolled in the aforementioned university in the academic year 2020/2021. The Participants
precisely answered the research questions that aimed at measuring the level of effect of
extensive reading on the improvement of their vocabulary knowledge.The research findings
revealed its positive effect on vocabulary development,grammar knowlege and reading
comprehension.The study concludes with some practical implications and recommendations
to promote extensive reading in the academic field, and especially to make Chadli Bendjedid
University in collaboration with the English Department, a cultural center that implements
and encourages extensive reading.
تبحث هذه الدراسة في تأثير القراءة الموسعة على اكتساب المفردات وتحسينها ، حيث تم إجراء البحث في
جامعة الشاذلي بن جديد بالطارف في الجزائر. للحصول على نتائج موثوقة تم تصميم استبيان للتحقيق في
طالب من طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية 43تأثير القراءة الموسعة على تحسين المفردات بمشاركة
. أجاب المشاركون بدقة 2222/2222 مسجلين في الجامعة المذكورة أعلاه في العام الدراسي 2ماستر
على أسئلة البحث التي تهدف إلى قياس مستوى تأثير القراءة الموسعة على تحسين معرفتهم بالمفردات ،
وقد كشفت نتائج البحث عن أثرها الإيجابي على تطوير المفردات والمعرفة النحوية وفهم القراءة ،تختتم
الدراسة ببعض الآثار العملية والتوصيات لتعزيز القراءة الموسعة في المجال الأكاديمي وخاصة لجعل
جامعة الشاذلي بن جديد بالتعاون مع قسم الل ي . ا عزز ويشجع القراءة الموسعة