تعليمية فهم المنطوق في السنة الخامسة من التعليم الابتدائي دراسة وصفية تحليلية
تعليمية فهم المنطوق في السنة الخامسة من التعليم الابتدائي دراسة وصفية تحليلية
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
سلطاني احسن
عبد الوهاب بلخيري
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد الطارف
Abstract
تهدف هذه الدراسة الموسومة ب: تعليمية فهم المنطوق في التعليم الابتدائي، - السنة الخامسة من التعليم الابتدائي انموذجا - دراسة وصفية تحليلية
الى الكشف عن اهمية هذا الميدان في مرحلة التعليم الابتدائي، ومدى تاثيرة على بقية ميادين اللغة العربية ، اضافة الى تسليط الضوء على طريقة التقديم، وتمت الاستعانة بالوثائق الرسمية الوزارية، و الاستبانة الموجهة الى عينة مقصودة لتحقيق ذلك
وخلصت الدراسة الب حاجة هذا الميدان الى وسائي ايضاح اكثر فاعلية ، اضافة الى اعادة صياغة نصوصه لتتناسب مع الكفاءات المسطرة و التوصيات المثترحة للمحافظة على تاثيره الكبيرفي تعلم اللغة
This study is entitled of « educational understanding of spoken language in primary education, the fifth year of primary education, as a model for a descriptive and analytical study » , it attempts to reveal the importance of oral expression in primary education, and to what extent it affects the other fields of language, in addition , highlighting teachers,techniques of presentation, on this basic, we relied on officiel ministerial documents addingto that a guestionnaire administered to a specific sample, the study concluded that oral expression need more effective means of illustration, then reformulating its texts to suit the competencies and recommendation proposed to maintain its effect on language learning