دور اﻟﺘﺤﻮل اﻟﺮﻗﻤﻲ في تحسين ﺟﻮدة الخدﻣﺎت في اﻟﺒﻨﻮك اﻟﺘﺠﺎرﻳﺔ –دراﺳﺔ ﺣﺎﻟﺔ ﺑﻨﻚ تجاري-

No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
ﻣﯾـــرة إﻟﮭـــــﺎم
ﺻﺣﺑﻲ ﺷﯾﻣــﺎء
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشادلي بن جديد
Abstract
This study aimed to identify the role of digital transformation in improving the quality of services in commercial banks, and this is against the background that it has become an inevitable necessity dictated by the current technological changes in all fields on the one hand, and on the other hand, considering that the quality of services is one of the most important factors for the success of commercial banks, and to answer On the problem of the study and achieving its objectives, we conducted a field study at the level of the Algerian Popular Loan Agency in El Kala - El Tarf Province, where we relied on a questionnaire that was distributed to a sample consisting of 42 individuals from the employees of the agency under study and some of its clients. The study concluded that digital transformation has a major role in improving the quality of banking services, as the bank provides banking services to the customer that constitute a source for meeting his needs and desires at the appropriate time and place, with the least cost and effort, and seeks to develop the methods and methods of his transactions, for the purpose of delivering the products he produces. Quality services to customers in a way that allows their financial needs and desires to be satisfied with the best means and lowest costs. Despite the advantages of digital transformation, there are some obstacles that sometimes hinder the work of employees, including the failure of electronic devices, viruses, and piracy. هدفت هذه الدراسة إلى تحديد دور التحول الرقمي في تحسين جودة الخدمات في البنوك التجارية، في ظل ما أصبح ضرورة حتمية تفرضها المتغيرات التكنولوجية الراهنة في جميع المجالات من جهة، ومن جهة أخرى، باعتبار أن جودة الخدمات من أهم عوامل نجاح البنوك التجارية، وللإجابة على إشكالية الدراسة وتحقيق أهدافها، أجرينا دراسة ميدانية على مستوى الوكالة الجزائرية للقرض الشعبي بولاية القالة - الطارف، حيث اعتمدنا على استبيان تم توزيعه على عينة مكونة من 42 فردًا من موظفي الوكالة محل الدراسة وبعض عملائها. وخلصت الدراسة إلى أن للتحول الرقمي دورًا رئيسيًا في تحسين جودة الخدمات المصرفية، حيث يقدم البنك خدمات مصرفية للعميل تُشكل مصدرًا لتلبية احتياجاته ورغباته في الوقت والمكان المناسبين، وبأقل تكلفة وجهد، ويسعى إلى تطوير أساليب وأساليب معاملاته، بهدف إيصال المنتجات التي ينتجها. خدمات عالية الجودة للعملاء بما يُلبي احتياجاتهم ورغباتهم المالية بأفضل الوسائل وأقل التكاليف
Description
Keywords
Citation