اثر الدكاء الاستراتيجي على عملية اتخاد القرارات في المؤسسة دراسة حالة

No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
راحمّ جواهر
حموديّ سولاف
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشادلي بن جديد
Abstract
This study aims to identify the impact of strategic intelligence on the decision making process in the organisation, by applying it to the Algeria Telecom corporation _Al tarf_, relying on the dimensions of strategic intelligence (foresight, future vision, systematic thinking, motivation, partnership), as an independent variable and the decision making process as a dependent variable تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر الذكاء الاستراتيجي على عملية اتخاذ القرار في المؤسسة، وذلك بتطبيقه على شركة اتصالات الجزائر الطرف، بالاعتماد على أبعاد الذكاء الاستراتيجي (استشراف المستقبل، الرؤية المستقبلية، التفكير المنهجي، التحفيز، الشراكة) كمتغير مستقل، وعملية اتخاذ القرار كمتغير تابع.
Description
Keywords
Citation