Langue Anglaise
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
1 - 5 of 119
-
ItemEmpowering Writing Style Through the Use of Extensive Reading The Case of Second Year EFL Students at Chadli Benjedid's University in El Taref(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2018)As it is known writing is one of the most difficult skills, especially academic writing which has an interrelationship with reading in which it creates an ease and familiarity with the process of writing because reading develops students writing through obtaining a large amount of grammar and vocabulary, acquiring new knowledge and improving language proficiency. This study is designed to assess the hypotheses and investigates the role of extensive reading in empowering student’s writing skills; it aims at developing student’s writing abilities through the use of extensive reading. In order to collect the needed data; we've administrated two different questionnaires. The first one was submitted to EFL teachers while the second one was administered to fifteen of their students at the department of English at Chadli Bendjedid's University at El-Taref. The obtained results demonstrate the role of extensive reading in empowering the students’ writing abilities. Well the final results and discussions of this study will be presented in the following chapters. هذه الدراسة تسلط الضوء على تحديد تأثير القراءة المتوسعة على مستوى التلميذ فيما يخص تحسين وتطوير قدراته الكتابية حيث تحتوي على فوائد المطالعة وتضم برنامج متكامل لمساعدة وتحفيز التلاميذ على القراءة للمساهمة في تحسين مهاراتهم الكتابية من خلال توسيع وتطوير الأفكار والتمرن على قواعد اللغة وتعلم مفردات جديدة. أنسب طريقة للتحقق من هذه الفرضية هي توجيه استبيانين مختلفين أحدهما لأساتذة اللغة الانجليزية والاخر لطلاب الصف الثاني لغة انجليزية في جامعة الشاذلي بن جديد في الطارف. يحتوي كل استبيان على أسئلة معتبرة لمعرفة ما ان كان طلاب اللغة الانجليزية في الجزائر يتمتعون بقدرات كتابية عالية أو العكس ولمعرفة ما ان كانوا يعانون من الصعوبات المذكورة في هذا البحث لمحاولة التوصل لحلول لتحسين قدراتهم الكتابية من خلال تكثيف المطالعة. تهدف هذه الدراسة أيضا الى توعية الأساتذة والتلاميذ الى مدى أهمية المطالعة وتقترح فكرة الاعتماد على القراءة المكثفة لخلق جو محفز لهم و مساعدهم على تحصيل نتائج أفضل في التعابير الكتابية
-
ItemTeachers' Perspectives towards the Role of Formative Assessment in Enhancing EAP Students' Scientific Writing Skill Case Study: First Year Students of Biology at Chadli Bendjedid University El-Tarf(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2018)The present research aims at investigating the teachers’ perspective towards the role of formative assessment in enhancing EAP students’ scientific writing skills and the different problems they encounter while writing in English, besides whether this type of feedback from teachers can really help them develop their writing proficiency. For this reason, and in order to gather the needed data, we have used the descriptive method in which we have administered a questionnaire for ESP teachers in the department of Biology at Chadli Bendjedid EL-Tarf University, so as to know if the formative assessment is the best way for teachers as to improve their students’ writing performance. Consequently, the obtained results have absolutely confirmed our hypothesis which entails that when teachers give a positive and systematic formative assessment to EAP students, they will encourage them to achieve their writing performance. From there it appeared that both teachers as well as students gave importance to the formative assessment as an effective tool in improving the writing skill. Indeed, providing frequent constructive feedback to students especially while writing is very important because they are going to be more skilful in using the English Language Teaching (ELT) in particular, and by consequence enhancing the writing skill. يهدف هذا البحث إلى دراسة وجهة نظر المعلمين تجاه دور التقييم التكويني في تعزيز مهارات الكتابة العلمية لدى طلاب اللغة الإنجليزية لأغراض أكاديمية، والمشكلات المختلفة التي يواجهونها أثناء الكتابة باللغة الإنجليزية، بالإضافة إلى معرفة ما إذا كان هذا النوع من التغذية الراجعة من المعلمين يمكن أن يساعدهم حقًا في تطوير كفاءتهم الكتابية. لهذا السبب، ولجمع البيانات اللازمة، استخدمنا المنهج الوصفي، حيث أجرينا استبيانًا على معلمي اللغة الإنجليزية لأغراض أكاديمية في قسم الأحياء بجامعة الشاذلي بن جديد الطرف، وذلك لمعرفة ما إذا كان التقييم التكويني هو الوسيلة الأمثل للمعلمين لتحسين أداء طلابهم الكتابي. وبالتالي، أكدت النتائج التي تم الحصول عليها بشكل قاطع فرضيتنا التي تنص على أنه عندما يقدم المعلمون تقييمًا تكوينيًا إيجابيًا ومنهجيًا لطلاب اللغة الإنجليزية لأغراض أكاديمية، فإنهم سيشجعونهم على تحقيق أدائهم الكتابي. ومن هنا، ظهر أن كلًا من المعلمين والطلاب قد أولوا أهمية للتقييم التكويني كأداة فعالة في تحسين مهارة الكتابة. في الواقع، يعد تقديم ملاحظات بناءة متكررة للطلاب، وخاصة أثناء الكتابة، أمرًا بالغ الأهمية لأنهم سيكونون أكثر مهارة في استخدام تدريس اللغة الإنجليزية (ELT) على وجه الخصوص، وبالتالي تعزيز مهارة الكتابة.
-
ItemStudents’ and Teachers Perception Of Corrective Feedback In Oral Proficiency Case Study: Second Year LMD English Students at Chadli Bendjedid University(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2018)Feedback is considered as an important technique in teaching English as foreign language (EFL). This study emphasizes the effects of teachers’ feedback on the EFL learners oral production, and therefore, on the effectiveness of their learning. The present study is based on the hypotheses which state that since speaking skill is considered as a difficult task, and students face different obstacles during their oral production. Undertaking teachers’ oral feedback would be a motivator that encourages students to overcome their obstacles and to improve their oral performance for a good production. It aims to give some clarification about the reality of EFL learners’ oral production and their committed errors in the classroom, and the effectiveness of teachers’ feedback as a strategy to overlap students’ obstacles during their oral performance and also to encourage EFL students to develop their oral language. In order to conduct this research and check the validity of the main hypotheses, the questionnaire is the tool that is used in this study; the first questionnaire is administrated to second-year students LMD at EL-Tarf University to obtain insights about their teachers’ feedback. The second questionnaire is done for teachers of English at EL-Tarf University to get opinions about their learners’ obstacles when speaking, and about the effectiveness of the feedback. The findings obtained have shown that EFL students like to practice speaking but they find obstacles during their speech, and the teacher should correct these mistakes by providing their feedback. It can be effective at the end of the students’oral production by giving advice rather than criticism. The feedback is a helpful strategy to enhance EFL learners’ speaking production. تعتبر ردود افعل أسلوب مهم في تدريس الغة الإجليزية لغة أجبية. ترز هذ ادارسة على آثار تعليقات امعلمين على الإتاج اشفهي متعلمي الغة الإجليزية لغة أجبية ، وباتاي على فعاية تعلمهم. تعتمد ادارسة احاية على ا لأن مهارة اتحدث تعتبر مهمة صعبة ، يواجه اطلاب عقبات مختلفة أثاء إتاجهم ًافرضيات اتي تص على أه ظر ا يشجع اطلاب على اتغلب على اعقبات اتي ًاشفهي. إن إبداء املاحظات اشفهية لمعلمين من شأه أن يون محفز يواجهوها وتحسين أدائهم اشفوي من أجل إتاج جيد. ويهدف إى تقديم بعض اتوضيحات حول واقع الإتاج اشفهي لمتعلمين في الغة الإجلي ز أجبية وأخطائهم املتزمة في افصل ادارسي ، وفعاية تعليقات امعلمين إستارتيجية ية لغة تجاوز عقبات اطلاب أثاء أدائهم اشفهي ، وذك تشجيع طلاب الغة الإجليزية لغة أجبية على اتطور غتهم اشفوية. من أجل إجارء هذا ابحث واتحقق من صحة افرضيات ارئيسية ديا ، فإن الاستبيان هو الأداة امستخدمة في هذ ادارسة ؛ يتم إرشاد الاستبيان الأول إى طلاب اسة اثاية في في جامعة اطارف لتعرف على آارء امعلمين.اما الاستبيان اثاي فهو مدرسي الغة الإجليزية بجامعة اطارف لحصول على آارء حول عوائق امتعلمين عد اتحدث . وقد أظهرت اتائج اتي تم احصول عليها أن طلاب الغة الإجليزية لغة أجبية يفضلون ممارسة اتحدث وهم يجدون عقبات خلال حديثهم ، وعلى امعلم تصحيح هذ الأخطاء من خلال تقديم ملاحظاتهم. يمن أن تون فعاة في هاية إتاج اطلاب عن طريق تقديم امشورة بدلا من اقاد. اتغذية امرتدة هي إستارتيجية مفيدة تعزيز إتاج متحدثي متعلمي الغة الإجليزية لغة أجبية
-
ItemStudents and Teachers’ Perceptions towards the Effectiveness of Using Mind-Mapping Technique in Note- Taking (Case Study: First Year LMD Students of English at Chadli Bendjedid University, El Tarf)(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2018)Since taking notes is a necessity at university classes, English as Foreign Language (EFL) students are always wondering about the way they are going to use to accurately capture key information and main ideas. Usually, they tend to use the traditional way that involves linear notes; it is a time consuming and hard to retrieve, when they can simply shift their attention to using a creative note-taking method i.e. mind mapping. This research work aims at investigating both EFL teachers and students’ attitudes towards the importance of using mind- mapping strategy in improving EFL students’ note taking skills. To achieve such an aim, two questionnaires are addressed to both five written expression teachers and forty first year License Master Doctorate (LMD) students of English at Chadli Bendjedid El Tarf University. The data analysis reveals that both teachers and students have positive perceptions towards using mind mapping strategy and its effect in enhancing EFL students’ note-taking skill. In the light of what has been discussed, a set of recommendations has been proposed to raise both teachers and students’ awareness about the importance of using such a technique and its effects in increasing EFL learners’ levels and achievements as well.
-
ItemExploring Strategies to Reading Comprehension via Intentional Vocabulary Learning Case Study: 2 nd Year LMD Students of English at Chadli Bendjedid University El-Tarf(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2018)Recently, the value of vocabulary learning strategies has been recognized by researchers in the field of cognitive psychology. This research work explores strategies to reading comprehension through intentional vocabulary learning. In order to examine the rate of appropriateness of our topic, two basic research questions are proposed (1) what are the effects of lack of understanding of vocabularies ‘meanings on reading comprehension? (2) To what extent intentional vocabulary learning is efficient in realizing strong reading comprehension? To attain the aim of our work, we conducted an experimental inquiry to confirm our hypothesis which states that as long as students depend on intentional vocabulary learning as a key technique in identifying new words’ meanings; they will certainly win a correct, relevant and significant reading comprehension of any text. In addition, this experiment had been conducted on two first year groups at the Department of English in Chadli Bendjedid University El-Tarf; the treated group’s level improved after the experiment and their control upon intentional learning mostly increased. Consequently the learning process would be easier. في الآونة الأخيرة، أدرك الباحثون في مجال علم النفس المعرفي أهمية استراتيجيات تعلم المفردات. يستكشف هذا البحث استراتيجيات فهم القراءة من خلال التعلم المتعمد للمفردات. ولفحص مدى ملاءمة موضوعنا، نطرح سؤالين بحثيين أساسيين: (1) ما هي آثار عدم فهم معاني المفردات على فهم القراءة؟ (2) إلى أي مدى يُعد التعلم المتعمد للمفردات فعالاً في تحقيق فهم قوي للقراءة؟ ولتحقيق هدف عملنا، أجرينا تحقيقًا تجريبيًا لتأكيد فرضيتنا التي تنص على أنه طالما اعتمد الطلاب على التعلم المتعمد للمفردات كتقنية أساسية في تحديد معاني الكلمات الجديدة؛ فإنهم سيحققون بالتأكيد فهمًا صحيحًا وذا صلة وذا مغزى لأي نص. بالإضافة إلى ذلك، أُجريت هذه التجربة على مجموعتين من طلاب السنة الأولى في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة الشاذلي بن جديد بالطارف. تحسن مستوى المجموعة المُعالَجة بعد التجربة، وزادت سيطرتها على التعلم العمديّ بشكل ملحوظ. وبالتالي، أصبحت عملية التعلم أسهل.