Langue Anglaise
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
1 - 5 of 58
-
ItemAnalyzing the Effectiveness of Gamification in Promoting Motivation and Engagement in Language Learning(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2024)This descriptive study aims to investigate the effectiveness of gamification on motivation and engagement in language learning on second year students of English as a foreign language (EFL) at Chadli Bendjedid University. In order to answer the main research questions which are: does gamification increase motivation and engagement? Do students have experience with it? are there any the negatives of it? .And confirm the research hypotheses. A questionnaire was handed to ten teachers and another to 45 second year EFL students at the aforementioned university. The analysis of the results revealed that gamification of education does indeed increase the students’ motivation and engagement, which means that it could be a good way to involve students in their learning. It has also been found that student did experience gamification and it was an overall positive learning experience. Besides, the findings revealed that gamification can backfire when not applied correctly. We also have found different ways of applying gamification from the data gathered and provided them. تهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في فعالية التحفيز من خلال الألعاب على الدافعية والانخراط في تعلم اللغة لدى طلاب السنة في جامعة الشاذلي بن جديد. للإجابة على سؤال البحث الرئيسي وهو: هل يزيد التحفيز من الثانية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية خلال الألعاب من الدافعية والانخراط؟ وتأكيد فرضيات البحث، تم توزيع استبيان على عشرة معلمين وآخر على 45 طالباً من طلاب السنة الثانية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في الجامعة المذكورة. كشفت نتائج التحليل أن التحفيز من خلال الألعاب في التعليم يزيد بالفعل من دافعية الطلاب وانخراطهم، مما يعني أنه يمكن أن يكون وسيلة جيدة لإشراك الطلاب في تعلمهم. كما تبين أن الطلاب قد جربوا التحفيز من خلال الألعاب وكانت تجربة تعليمية إيجابية بشكل عام. بالإضافة إلى ذلك، كشفت النتائج المختلفة لتطبيق أن التحفيز من خلال الألعاب يمكن أن يكون له تأثير عكسي إذا لم يتم تطبيقه بشكل صحيح. كما وجدنا طرقاً للتحفيز من خلال الألعاب من البيانات التي تم جمعها وقدمناها.
-
ItemProblems facing students in Oral expression Class The case of first year LMD students(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2024)The topic of our study is about the difficulties facing first year LMD students during oral classes. The objective of the present study is to illustrate the challenges encountered by EFL learners in their oral performance at the English department of the University of El Taref. Our research methodology involved the use of questionnaire.The data collected revealed several factors that adversely affect the students' oral performance in the oral expression course. Our study postulates that students face various impediments such as linguistic and psychological difficulties, as well as negative attitudes towards the subject matter, which hinder their progress in oral proficiency. To validate our hypotheses, we conducted an investigation on first-year LMD students and their oral expression module teachers at the aforementioned department. Based on our findings which approves our hypotheses that states the difficulties that first year LMD students face, the teachers are more than teachers they are a resourse a controller , assessor and so on and also the activities that teachers should use to amelio
-
ItemTHE IMPACT OF INCORPORATING MODERN TECHNOLOGY (EDUCATIONAL APPLICATIONS) TO FACILITATE LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE CASE OF 3RD YEAR STUDENTS EFL OF EL CHADLI BENDJEDID UNIVERSITY AT EL TARF(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2024)Thepurposebehindthisacademicresearchistoshedlightontheroleofusingeducational technologyanditseffectivenessinthefieldofEFLteachingandlearning.Nowadays,itis commonlyknownthattheeverydayuseoftechnologyhasanImpactinourlife,thereare severaltechnologicaltoolsanddevicesmeanttofacilitatetheteachingandlearningprocess. Inthepast,theteachingandlearningprocessoflanguageweredonebetweentheinstructor andthelearnerwithoutanyadditionalmaterial,However,thepresenceoftechnologytoday madelearningsomuchmorethanalimitedprocess,withitseffectiveoptionstoimprove studentslanguage,developtheirdifferentskillsandgetthemevenmoreinvolvedintheir studies,acasestudywasconductedatElChadliBendjedideltarfUniversity,specifically, theEnglishdepartment,inordertofindoutiftechnologyiseffectiveinimprovingstudents proficiencyandincreasingtheirmotivationandengagement,wherestudentswereselectedas thesamplepopulation,aquestionnairewasusedasaresearchinstrumentanddatacollection tool,thedatacollectionwasanalyzedquantitatively.Thefindingsofthestudyrevealedthat learnersfindtheeducationaltechnologyveryeffectiveandsupportit;theresultsobtained affirmthatusingtechnologyespeciallyeducationalapplicationstoolsinEFLlearninghavea positiveimpactonlearners;itenhanceslanguagelearningandkeepsstudentsmotivated. Moreover,alltheparticipantsrecognizedtheimportanceandeffectivenessofusing educationaltechnologyanditssignificantroleinthefieldofEFL. اﻟﻐرض ﻣن ھذا اﻟﺑﺣث اأﻟﻛﺎدﯾﻣﻲ ھو ﺗﺳﻠﯾط اﻟﺿوء ﻋﻠﻰ دور اﺳﺗﺧدام اﻟﺗﻛﻧوﻟوﺟﯾﺎاﻟﺗﻌﻠﯾﻣﯾﺔ وﻓﻌﺎﻟﯾﺗﮭﺎ ﻓﻲ ﻣﺟﺎل ﺗﻌﻠﯾم وﺗﻌﻠم اﻟﻠﻐﺔ اإﻟﻧﺟﻠﯾزﯾﺔ ﻛﻠﻐﺔ. أﺟﻧﺑﯾﺔ ﻓﻲ اﻟوﻗت اﻟﺣﺎﺿر، ﻣن اﻟﻣﻌروف ﺑﺷﻛل ﺷﺎﺋﻊ أن ااﻟﺳﺗﺧدام اﻟﯾوﻣﻲ ﻟﻠﺗﻛﻧوﻟوﺟﯾﺎ ﻟﮫ ﺗﺄﺛﯾر إﯾﺟﺎﺑﻲ ، ﻓﻲ ﺣﯾﺎﺗﻧﺎ وھﻧﺎك اﻟﻌدﯾد ﻣن اأﻟدوات واأﻟﺟﮭزة اﻟﺗﻛﻧوﻟوﺟﯾﺔ اﻟﺗﻲ ﺗﮭدف إﻟﻰ ﺗﺳﮭﯾل ﻋﻣﻠﯾﺔ اﻟﺗﻌﻠﯾم واﻟﺗﻌﻠم. ﻓﻲ . ﻛﺎﻧت ﻋﻣﻠﯾﺔ اﻟﺗﻌﻠﯾم وﺗﻌﻠم اﻟﻠﻐﺔ ﺗﺗم ﺑﯾن اﻟﻣﻌﻠم واﻟﻣﺗﻌﻠم دون أي ﻣواد إﺿﺎﻓﯾﺔ ﺗﺳﺎﻋد ﻓﻲ ﺳﯾر ،اﻟﻣﺎﺿﻲ اﻟﻌﻣﻠﯾﺔ وﻣﻊ ذﻟك، ﻓﺈن وﺟود اﻟﺗﻛﻧوﻟوﺟﯾﺎ اﻟﯾوم ﺟﻌل اﻟﺗﻌﻠم أﻛﺛر ﻣن ﻣﺟرد ﻋﻣﻠﯾﺔ ﻣﺣدودة، ﻣﻊ ﺧﯾﺎراﺗﮭﺎ ااﻟﻔﻌﺎﻟﺔ ﻟﺗﺣﺳﯾن ﻟﻐﺔ اﻟطﺎﻟب، وﺗطوﯾر ، ﻣﮭﺎراﺗﮭم ً اﻟﻣﺧﺗﻠﻔﺔ وﺟﻌﻠﮭم أﻛﺛر اﻧﺧراطﺎ ﻓﻲ دراﺳﺗﮭم.ﺗم إﺟراء دراﺳﺔ ﺣﺎﻟﺔ ﻓﻲ ﺟﺎﻣﻌﺔ اﻟﺷﺎذﻟﻲ ﺑن ﺟدﯾد ﺑﺎﻟطﺎرف وﺗﺣدﯾدا ، ﻓﻲ ﻗﺳم اﻟﻠﻐﺔ اإﻟﻧﺟﻠﯾزﯾﺔ ﺣﯾث ﺗم اﺧﺗﯾﺎر اﻟطﺎﻟب ﻛﻌﯾﻧﺔ. ﻟﻠدراﺳﺔ ﺗم اﺳﺗﺧدام اﺳﺗﺑﯾﺎن ﻛﺄداة ﺑﺣث أداة ﻟﺟﻣﻊ اﻟﺑﯾﺎﻧﺎت، وﺗم ﺗﺣﻠﯾل اﻟﺑﯾﺎﻧﺎت اﻟﺗﻲ ﺗم ﺟﻣﻌﮭﺎ ﺑﺷﻛل ﻛﻣﻲ ﻛﺷﻔت ً .ﻧﺗﺎﺋﺞ اﻟدراﺳﺔ أن اﻟﻣﺗﻌﻠﻣﯾن ﯾﺟدون اﻟﺗﻛﻧوﻟوﺟﯾﺎ اﻟﺗﻌﻠﯾﻣﯾﺔ ﻓﻌﺎﻟﺔ ﺟدا ، وﯾدﻋﻣوﻧﮭﺎ؛ وﺗؤﻛد اﻟﻧﺗﺎﺋﺞ اﻟﺗﻲ ﺗم اﻟﺣﺻول ﻋﻠﯾﮭﺎ أن اﺳﺗﺧدام اﻟﺗﻛﻧوﻟوﺟﯾﺎ ﺧﺎﺻﺔ ﺗطﺑﯾﻘﺎت اأﻟدوات اﻟﺗﻌﻠﯾﻣﯾﺔ ﻓﻲ ﺗﻌﻠم اﻟﻠﻐﺔ ، اإﻟﻧﺟﻠﯾزﯾﺔ ﻛﻠﻐﺔ أﺟﻧﺑﯾﺔ ﻟﮫ ﺗﺄﺛﯾر إﯾﺟﺎﺑﻲ ﻋﻠﻰ اﻟﻣﺗﻌﻠﻣﯾن؛ ﻓﮭﻲ ﺗﻌزز ﺗﻌﻠم اﻟﻠﻐﺔ وﺗﺣﺎﻓظ ﻋﻠﻰ ﺗﺣﻔﯾز اﻟطﺎﻟب. ﻋﺎﻟوة ﻋﻠﻰ ذﻟك، اﻋﺗرف ﺟﻣﯾﻊ اﻟﻣﺷﺎرﻛﯾن ﺑﺄھﻣﯾﺔ وﻓﻌﺎﻟﯾﺔ اﺳﺗﺧدام اﻟﺗﻛﻧوﻟوﺟﯾﺎ اﻟﺗﻌﻠﯾﻣﯾﺔ ودورھﺎ اﻟﻛﺑﯾر ﻓﻲ ﻣﺟﺎل ﺗﻌﻠﯾم اﻟﻠﻐﺔ اإﻟﻧﺟﻠﯾزﯾﺔ ﻛﻠﻐﺔ أﺟﻧﺑﯾﺔ Le but de cette recherche académique est de mettre en lumière le rôle de l'utilisation des technologies éducatives et leur efficacité dans l'enseignement et l'apprentissage de l'anglais comme langue étrangère. Actuellement, il est couramment admis que l'utilisation quotidienne de la technologie a un impact positif sur nos vies, et il existe de nombreux outils et dispositifs technologiques visant à faciliter le processus d'enseignement et d'apprentissage. Par le passé, le processus d'enseignement et d'apprentissage des langues se déroulait entre l'enseignant et l'apprenant sans aucun matériel supplémentaire pour aider au déroulement du processus. Cependant, la présence de la technologie aujourd'hui a rendu l'apprentissage bien plus qu'un processus limité, avec ses options attrayantes pour améliorer la langue des étudiants, développer leurs diverses compétences et les rendre plus engagés dans leurs études. Une étude de cas a été menée à l'Université Chadli Bendjedid à El Tarf, en particulier dans le département d'anglais, où les étudiants ont été choisis comme échantillon pour l'étude. Un questionnaire a été utilisé comme outil de recherche pour collecter les données, qui ont été analysées quantitativement. Les résultats de l'étude ont révélé que les apprenants trouvent les technologies éducatives très efficaces et les soutiennent ; les résultats obtenus confirment que l'utilisation de la technologie, en particulier les applications d'outils éducatifs dans l'apprentissage de l'anglais comme langue étrangère, a un impact positif sur les apprenants ; elles améliorent l'apprentissage des langues et maintiennent la motivation des étudiants. En outre, tous les participants ont reconnu l'importance et l'efficacité de l'utilisation des technologies éducatives et leur rôle important dans le domaine de l'enseignement de l'anglais comme langue étrangère.
-
ItemExploring the Importance of Verbal Feedback in Improving English Language Students’ Oral Performance Case Study: First Year EFL Students of Chadli Bendjedid University - El Taref(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2024)Generally, inside the EFL classrooms, verbal feedback is a significant tool that most teachers use to improve their students’ learning. In this context, this study aims at exploring the importance of verbal feedback in improving First year LMD English language students’ oral performance at Chadli Bendjedid University. In order to answer the main research question : is verbal feedback important to improve EFL students’ oral performance ? And confirm the hypotheses, a mixed method was followed by using three data gathering tools. An interview was run with eight EFL teachers, a questionnaire was given to 20 first year LMD students at the aforementioned university, in addition to, a classroom observation that has been conducted during two sessions to gather more data about the topic under question. The analyses of the results revealed that EFL teachers use verbal feedback as a means to let their students know their weakenesses and correct their errors to improve their oral performance . Besides, the findings show that students perceive their teachers’ verbal feedback and actually use it to enhance their oral performance in the next performances. Based on these findings, some pedagogical recommendations have been suggested to be taken into consideration by both teachers and students for the better use of verbal feedback to enhance students’ oral skills. بشكل عام، داخل فصول تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، يُعَدّ التقييم الشفهي أداة هامة يستخدمها معظم المعلمين لتحسين تعلم الطلاب. في هذا السياق، تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف أهمية التقييم الشفهي في تحسين الأداء الشفهي لطلاب السنة أولى ليسانس في جامعة شاذلي بن جديد. من أجل الإجابة على سؤال البحث الرئيسي: هل الدعم اللفظي مهم لتحسين الأداء الشفهي لطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية؟ وتأكيد الفرضيات، تم اتباع طريقة منهجية مركبة باستخدام ثلاث أدوات لجمع البيانات. تم إجراء مقابلة مع ثمانية معلمين للغة الإنجليزية كلغة أجنبية، وتم تقديم استبيان لـ 20 طالباً من السنة الأولى في الجامعة المذكورة، بالإضافة إلى ملاحظة صفية تم تنفيذها خلال جلستين لجمع المزيد من البيانات حول الموضوع الذي قيد البحث. كشفت تحليلات النتائج أن أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية يستخدمون الدعم اللفظي كوسيلة لإعلام طلابهم بنقاط ضعفهم وتصحيح أخطائهم لتحسين أدائهم الشفهي. بالإضافة إلى ذلك، أظهرت النتائج أن الطلاب يفهمون الدعم اللفظي من معلميهم ويستخدمونه بالفعل لتحسين أدائهم الشفهي في العروض القديمة. بناءً على هذه النتائج، تم اقتراح بعض التوصيات التربوية التي يجب أخذها في الاعتبار من قبل المعلمين والطلاب لتحقيق أفضل استخدام للدعم اللفظي لتعزيز المهارات الشفهية للطلاب.
-
ItemInvestigating the Effect of Hybrid Teaching on EFL Learners’ Level: Teachers’ and Learners’ Perceptions(University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf, 2024)Hybrid learning, combining online and in-person instruction, holds promise for enhancing flexibility and engagement in educational settings. However, its effectiveness in English as a Foreign Language (EFL) classrooms remains underexplored, particularly from the perspectives of both students and teachers. This study addresses this gap by investigating the impact of hybrid teaching on EFL learners' proficiency levels and exploring perceptions among students and teachers regarding this instructional approach. Employing a descriptive approach within a mixed- method design, the research examines how hybrid learning influences language proficiency among EFL students. The study tests two hypotheses: first, that teachers perceive hybrid learning as more effective than traditional methods in enhancing language acquisition skills; and second, that students find hybrid learning more beneficial for improving their English proficiency compared to traditional in-person instruction. The findings validate both hypotheses. Teachers acknowledge hybrid learning's potential to optimize language acquisition through innovative strategies and flexible learning environments. Students express a preference for hybrid learning, noting its effectiveness in promoting linguistic competence and enhancing engagement through digital tools. ﯾﻌﺪ اﻟﺘﻌﻠﻢ اﻟﮭﺠﯿﻦ، اﻟﺬي ﯾﺠﻤﻊ ﺑﯿﻦ اﻟﺘﻌﻠﯿﻢ اﻟﻤﺮوﻧ ﻟﺘﻌﺰﯾﺰ ﺔ واﻻﻧﺨﺮاط ﻓﻲ ًوﻋﺪا ، ﻋﺒﺮ اﻹﻧﺘﺮﻧﺖ واﻟﺘﻌﻠﯿﻢ اﻟﺸﺨﺼﻲ اﻹﻋﺪادات اﻟﺘﻌﻠﯿﻤﯿﺔ. وﻣﻊ ذﻟﻚ، ﻓﺈن ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﮫ ﻓﻲ اﻟﻔﺼﻮل اﻟﺪراﺳﯿﺔ ﻟﺘﻌﻠﻢ اﻟﻠﻐﺔ اﻹﻧﺠﻠﯿﺰﯾﺔ ﻛﻠﻐﺔ أﺟﻨﺒﯿﺔ ﻻ ﺗﺰال ﻗﯿﺪ اﻻﺳﺘﻜﺸﺎف، وﺧﺎﺻﺔ ﻣﻦ وﺟﮭﺎت ﻧﻈﺮ اﻟﻄﻼب واﻟﻤﻌﻠﻤﯿﻦ ﻋﻠﻰ ﺣﺪ ﺳﻮاء. ﺗﺘﻨﺎول ھﺬه اﻟﺪراﺳﺔ ھﺬه اﻟﻔﺠﻮة ﻣﻦ ﺧﻼل اﻟﺘﺤﻘﯿﻖ ﻓﻲ ﺗﺄﺛﯿﺮ اﻟﺘﻌﻠﻢ اﻟﮭﺠﯿﻦ ﻋﻠﻰ ﻣﺴﺘﻮﯾﺎت ﻛﻔﺎءة طﻼب اﻟﻠﻐﺔ اﻹﻧﺠﻠﯿﺰﯾﺔ ﻛﻠﻐﺔ أﺟﻨﺒﯿﺔ واﺳﺘﻜﺸﺎف اﻟﻨﻈﺮﯾﺎت ﺑﯿﻦ اﻟﻄﻼب واﻟﻤﻌﻠﻤﯿﻦ ﺑﺸﺄن ھﺬا اﻟﻨﮭﺞ اﻟﺘﻌﻠﯿﻤﻲ. ﻣﻦ ﺧﻼل ﻧﮭﺞ وﺻﻔﻲ ﺿﻤﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ذي طﺎﺑﻊ ﻣﻨﮭﺠﻲ ﻣﺨﺘﻠﻂ، ﺗﻔﺤﺺ اﻟﺒﺤﺚ ﻛﯿﻔﯿﺔ ﺗﺄﺛﯿﺮ اﻟﺘﻌﻠﻢ اﻟﮭﺠﯿﻦ ﻋﻠﻰ ﻣﺴﺘﻮﯾﺎت أن اﻟﻤﻌﻠﻤﯿﻦ ﯾﺪرﻛﻮن أن اﻟﺘﻌﻠﻢ اﻟﮭﺠﯿﻦ أﻛﺜﺮ ،ً إﺗﻘﺎن اﻟﻠﻐﺔ ﺑﯿﻦ طﻼب اﻟﻠﻐﺔ اﻹﻧﺠﻠﯿﺰﯾﺔ ﻛﻠﻐﺔ أﺟﻨﺒﯿﺔ .ﺗﺨﺘﺒﺮ اﻟﺪراﺳﺔ ﻓﺮﺿﯿﺘﯿﻦ :أوﻻ أن اﻟﻄﻼب ﯾﺠﺪون اﻟﺘﻌﻠﻢ اﻟﮭﺠﯿﻦ أﻛﺜﺮ ﻓﺎﺋﺪة ﻓﻲ ﺗﺤﺴﯿﻦ ،ً ﻓﻌﺎﻟﯿﺔ ﻣﻦ اﻷﺳﺎﻟﯿﺐ اﻟﺘﻘﻠﯿﺪﯾﺔ ﻓﻲ ﺗﻌﺰﯾﺰ ﻣﮭﺎرات اﻛﺘﺴﺎب اﻟﻠﻐﺔ .وﺛﺎﻧﯿﺎ ﻛﻔﺎءﺗﮭﻢ ﻓﻲ اﻟﻠﻐﺔ اﻹﻧﺠﻠﯿﺰﯾﺔ ﻣﻘﺎرﻧﺔ ﺑﺎﻟﺘﻌﻠﯿﻢ اﻟﺸﺨﺼﻲ اﻟﺘﻘﻠﯿﺪي. ﺗﺆﻛﺪ اﻟﻨﺘﺎﺋﺞ ﻛﻠﺘﺎ اﻟﻔﺮﺿﯿﺘﯿﻦ. ﯾﻘﺮ اﻟﻤﻌﻠﻤﻮن ﺑﺈﻣﻜﺎﻧﯿﺔ اﻟﺘﻌﻠﻢ اﻟﮭﺠﯿﻦ ﻓﻲ ﺗﺤﺴﯿﻦ اﻛﺘﺴﺎب اﻟﻠﻐﺔ ﻣﻦ ﺧﻼل اﺳﺘﺮاﺗﯿﺠﯿﺎت ﻣﺒﺘﻜﺮة وﺑﯿﺌﺎت ﺗﻌﻠﻢ ﻣﺮﻧﺔ. وﯾﻌﺒﺮ اﻟﻄﻼب ﻋﻦ ﺗﻔﻀﯿﻠﮭﻢ ﻟﻠﺘﻌﻠﻢ اﻟﮭﺠﯿﻦ، ﻣﺸﯿﺮﯾﻦ إﻟﻰ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﮫ ﻓﻲ ﺗﻌﺰﯾﺰ اﻟﻜﻔﺎءة اﻟﻠﻐﻮﯾﺔ وﺗﻌﺰﯾﺰ اﻻﻧﺨﺮاط ﻣﻦ ﺧﻼل اﻷدوات اﻟﺮﻗﻤﯿﺔ