الحماية القانونية للعلامة التجارية من الإعتداء الإلكتروني

No Thumbnail Available
Date
2022
Authors
خالد بن سبتي
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد الطارف
Abstract
أحدثت تكنولوجيا المعلومات والاتصالات تحولاً جذرياً في عالم الإنترنت، مع ظهور بدائل جديدة للتواصل الاقتصادي والتجاري. من أهمها عملية الانتقال من السوق المادية التقليدية إلى السوق الافتراضية. إلا أن هذا التطور السريع أدى إلى انتهاكات ومشاكل قانونية جسيمة، أهمها انتهاك حقوق الملكية الصناعية والتجارية. إضافةً إلى ذلك، برزت عناوين البريد الإلكتروني كبديل لتسهيل عرض المنتجات والخدمات التي تمثلها العلامات التجارية الشهيرة على الويب، مما دفع البعض إلى تسجيل عناوين بريد إلكتروني دون علم أصحابها الأصليين، مما ساهم في انتشار القرصنة الإلكترونية التي أصبحت واقعاً ملموساً في حياتنا. Information and Communication Technology (ICT) has been a major change in the Internet, with the advent of new alternatives for economic and commercial communication. The most important of these is the process of transition from the traditional physical market to the virtual market. However, this rapid development has resulted in major legal violations and problems, the most important of which is infringement of industrial and commercial property rights, In addition, email addresses have emerged as another alternative to facilitating the display of products and services represented by popular brands on the Web, prompting some people to register e-mail addresses without the knowledge of And then native owners, which helped spread the electronic piracy that has become a reality in our lives.
Description
Keywords
Citation
Collections