دور التاريخ الوطني في خلق الاتصال بين الاجيال -دراسة ميدانية على عينة من طلبة جامعة الشادلي بن جديد-الطارف
دور التاريخ الوطني في خلق الاتصال بين الاجيال -دراسة ميدانية على عينة من طلبة جامعة الشادلي بن جديد-الطارف
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
عالية صواب
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد – الطارف
Abstract
تهدف هده الدراسة الى الكشف عن دور التاريخ الوطني في خلق الاتصال بين الاجيال ومدى انعكاس وتاتير التاريخ الوطني على الاجيال الجديدة
وللوصول الى نتائج لهده الدراسة تم الاعتماد على المنهج التاريخي الوصفي و المنهج التحليلي وتمتل مجتمع الدراسة في جميع طلبة جامعة الشادلي بن جديد ونظرا لصعوبة الوصول الى جميع مفردات مجتمع البحت تم اختيار عينة عشولئية قوامها 30مفردة من طلبة كلية العلوم الجتماعية و الانسانية وكلية الادب واللغات بجامعة الشادلي بن جديد-الطارف-وزرعت عليهم استمارة استبيان مكونة من 36سؤال وكان عدد الاستمارات 30 استمارة تم تفريغ بيانتها وتحليلها لنتحصل على مقومات وتوابت الهوية الوطنية وان لوسائل الاعلام دور في احياء الداكرة الوطنية للاجيال الجديدة والتعريف بالتارخ الوطني بالاضافة الى ان الاجيال الجديدة تتفاعل وتهتم بتاريخ التورة بصفة خاصة والتاريخ الوطني بصفة عامة
This study aims to reveal the role of national history increating
intergenerational communication and the extent of the reflection and impact
of national history on new generations and to reach the results of this study
was based on the historical and descriptive approach and the community of
study in all students of the University of CHADLI bin DJEDID and fresh A
random sample of 30 students from the faculty of Social and Human Sciences
and the Faculty of Arts and Languages at the University of CHADLI Ben
DJEDID EI- Tarf was selected. The questionnaire consisted of 36 questions.
The number of forms was 30. Here are the results of the most important: The
national history contributes to the sense of national unity, and the preservation
of the elements and the emergence of national identity, The means of
preparation play a role in reviving the national memory of the new
generations and the definition of national history, in addition to the new
generations interact and concern the history of the revolution in particular and