المؤسسات الاعلامية ودورها في تنمية القيم التقافية لدى المجتمع المحلي دراسة ميدانية بالاداعة المحلية الجهوية-الطارف-
المؤسسات الاعلامية ودورها في تنمية القيم التقافية لدى المجتمع المحلي دراسة ميدانية بالاداعة المحلية الجهوية-الطارف-
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
بحري اسمهان
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد – الطارف
Abstract
تُعد المؤسسات الإعلامية، بما في ذلك إذاعة الطرف الإقليمية، وسيلة للتواصل في المجتمعات كجزء من النظام المجتمعي، مثل التعليم والتنمية الاجتماعية والمحلية، وزيادة المعرفة في مختلف المجالات. ومن هنا تأتي أهمية استخدام الإذاعة المحلية، وبخاصة محطة إذاعة الطرف، لتعبئة الجماهير المهتمة بالتغيير والتنمية المحلية. وتكمن أهمية الدراسة في كيفية استخدام الإذاعة المحلية بشكل أفضل لنقل برامج وخطط التنمية وعملية التواصل إلى المستمعين، كون عملية التنمية والتواصل تهدف إلى الوصول إلى الأفراد وتعزيز القيم الثقافية لتطوير المجتمع المحلي. بناءً على ذلك، سعت هذه الدراسة إلى الكشف عن دور المؤسسات الإعلامية في تنمية القيم الثقافية في المجتمع المحلي (إذاعة الطرف الإقليمية). ومن هنا، نطرح السؤال الرئيسي: ما هو الدور الذي تلعبه المؤسسات الإعلامية، وخاصة إذاعة الطرف، في تطوير القيم الثقافية لـ
The media organizations, including Al-Tarf Regional Radio, are a means of
communication in the communities as part of the community system, such as
education and social and local development, and increasing knowledge in
various fields. Hence the importance of using local radio, specifically Al-Tarif
radio station to mobilize the masses interested in change and local
development. The importance of the study in how local radio use is best used
to pass development programs and plans and communication process to
listeners is that the development and communication process aims at listening
individuals, Li cultural values of the development of the local community.
Based on this, this study sought to reveal the role of media institutions in
the development of cultural values in the local community (Radio Al-Tarif
Regional).
Hence, we ask the main question of the question: What is the role played by
the media institutions, especially Al-Taraf Radio, in the development of the
cultural values of the local community?
Accordingly, the following main questions fall under the main question:
1- What is the role of the policy adopted by the media organization "Radio
Al-Tarif Regional"
2 - What are the most important educational and educational programs on
which the media organizations "Al-Tarif Regional Radio" rely on to support
the cultural values of the local community?
3- How do the media institutions, in particular "Al-Tarif Regional Radio,
contribute to activating popular participation?
Since this study belongs to the descriptive studies, we identified the
problem, the reasons for the choice of the subject, its importance and its
objectives, in addition to the definition of the basic concepts and the
approach, where we relied on the descriptive approach as a research necessity
and we chose the interview manual and the form within the tools of data
collection and then the areas of spatial, temporal and human study, A sample
of 31 individuals is the comprehensive survey of all employees.
Where the media variables and cultural values were reviewed by the
local community. In the first variable, we discussed the role of the media in
the Arab community, media communication in the development process, the
Study Summary
role of media in building personality and society, We addressed the possibility