Empowering Writing Style Through the Use of Extensive Reading   The Case of Second Year EFL Students at Chadli Benjedid's University in  El Taref
    
  
 
 
  
  
    
    
        Empowering Writing Style Through the Use of Extensive Reading   The Case of Second Year EFL Students at Chadli Benjedid's University in  El Taref
    
  
No Thumbnail Available
      Files
Date
    
    
        2018
    
  
Authors
  Rania Sebbag
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
    
    
        University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
    
  
Abstract
    
    
        As it is known writing is one of the most difficult skills, especially academic writing which 
has an interrelationship with reading in which it creates an ease and familiarity with the 
process of writing because reading develops students writing through obtaining a large 
amount of grammar and vocabulary, acquiring new knowledge and improving language 
proficiency. This study is designed to assess the hypotheses and investigates the role of 
extensive reading in empowering student’s writing skills; it aims at developing student’s 
writing abilities through the use of extensive reading. In order to collect the needed data; 
we've administrated two different questionnaires. The first one was submitted to EFL teachers 
while the second one was administered to fifteen of their students at the department of 
English at Chadli Bendjedid's University at El-Taref. The obtained results demonstrate the 
role of extensive reading in empowering the students’ writing abilities. Well the final results 
and discussions of this study will be presented in the following chapters. 
هذه الدراسة تسلط الضوء على تحديد تأثير القراءة المتوسعة على مستوى التلميذ فيما يخص تحسين وتطوير 
قدراته الكتابية حيث تحتوي على فوائد المطالعة وتضم برنامج متكامل لمساعدة وتحفيز التلاميذ على القراءة للمساهمة في 
تحسين مهاراتهم الكتابية من خلال توسيع وتطوير الأفكار والتمرن على قواعد اللغة وتعلم مفردات جديدة. أنسب طريقة  
للتحقق من هذه الفرضية هي توجيه استبيانين مختلفين أحدهما لأساتذة اللغة الانجليزية والاخر لطلاب الصف الثاني لغة 
انجليزية في جامعة الشاذلي بن جديد في الطارف.  يحتوي كل استبيان على أسئلة معتبرة لمعرفة ما ان كان طلاب اللغة 
الانجليزية في الجزائر يتمتعون بقدرات كتابية عالية أو العكس ولمعرفة ما ان كانوا يعانون من الصعوبات المذكورة في هذا 
البحث لمحاولة التوصل لحلول لتحسين قدراتهم الكتابية من خلال تكثيف المطالعة. تهدف هذه الدراسة أيضا  الى توعية 
الأساتذة والتلاميذ الى مدى أهمية المطالعة وتقترح فكرة الاعتماد على القراءة المكثفة   لخلق جو محفز لهم و مساعدهم 
على تحصيل نتائج أفضل في التعابير الكتابية