The Use of Novella to Enhance EFL Learners’ Writing Skill. Case Study: Third Year Students of CHADLI BENDJEDID University.
The Use of Novella to Enhance EFL Learners’ Writing Skill. Case Study: Third Year Students of CHADLI BENDJEDID University.
No Thumbnail Available
Files
Date
2018
Authors
Sandra GHERSALLAH
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
This paper tries to explore the dimensions of applying novella as a supporting tool for
promoting writing skill of EFL Third Year Students of CHADLY BENDJEDID University.
More precisely, it seeks to test whether novella motivates EFL learners to write or not, and
inspects the key elements of writing that are covered and mastered by means of novella. The
method used to look for the validity of these suggested hypotheses is descriptive in which a
sample of thirty students who are divided into two segments according to their gender were
asked to fill the intended questionnaire. The analysis of the collected data was quantitative
based on the responses of closed and open-ended questions. The results of the present survey
reported that the impact of novella as stimulating device is based on the sex of reader. Despite
this, the outcomes also showed that novella has a prominent influence on boosting the aspect
of creativity. As a conclusion, novella needs to be adopted appropriately by EFL teachers as a
tasks and activities to make learners benefit from its avails.
تحاول هذه الورقة البحثية استكشاف أبعاد تطبيق الرواية القصيرة كأداة داعمة لتعزيز مهارة الكتابة لدى طلاب السنة الثالثة من متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بجامعة الشاذلي بن جديد. وبصورة أدق، تسعى الورقة إلى اختبار ما إذا كانت الرواية القصيرة تحفز متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية على الكتابة أم لا، وتفحص العناصر الأساسية للكتابة التي تغطيها وتتقنها الرواية القصيرة. الطريقة المستخدمة للتحقق من صحة هذه الفرضيات المقترحة هي طريقة وصفية، حيث طُلب من عينة من ثلاثين طالبًا، مقسمين إلى فئتين حسب جنسهم، ملء الاستبيان المخصص. كان تحليل البيانات التي تم جمعها كميًا استنادًا إلى إجابات الأسئلة المغلقة والمفتوحة. أفادت نتائج هذا الاستطلاع أن تأثير الرواية القصيرة كأداة تحفيز يعتمد على جنس القارئ. على الرغم من ذلك، أظهرت النتائج أيضًا أن الرواية القصيرة لها تأثير بارز في تعزيز جانب الإبداع. وفي الختام، يجب على معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أن يتبنوا القصص القصيرة بشكل مناسب باعتبارها مهام وأنشطة لجعل المتعلمين يستفيدون من مزاياها