أدب رياض الأطفال بين الرسمي و الهاشمي -دراسة فنية في نماذج مختارة

No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
كريمة جلتي
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد – الطارف
Abstract
The child is the important segment of society because of its innocence and childhood. Kindergarten literature is an important literature that enjoys a prominent place in the life of that small being through educational institutions that work to guide, educate, educate and build a healthy child model in society, through the official and marginal material. And official literature in particular is considered the dominant and dominant literature in the child’s achievement and to provide his linguistic and informational dictionary with a set of knowledge, values and ethics. الطفل هو الشريحة المهمة في المجتمع بسبب براءته وطفولته. تعتبر أدب رياض الأطفال أدبًا مهمًا يتمتع بمكانة بارزة في حياة هذا الكائن الصغير من خلال المؤسسات التعليمية التي تعمل على توجيهه وتربيته وتعليمه وبناء نموذج طفل صحي في المجتمع، من خلال المادة الرسمية والهامشية. وتعتبر الأدب الرسمي بشكل خاص هو الأدب السائد والمهيمن في تحقيق الطفل وتزويده بقاموسه اللغوي والمعلوماتي بمجموعة من المعارف والقيم والأخلاقيات.
Description
Keywords
Citation
Collections