The Effect of Oversize Classes on EFL Teaching Process Case study: Teachers of English at Chadli Benjdid University
The Effect of Oversize Classes on EFL Teaching Process Case study: Teachers of English at Chadli Benjdid University
No Thumbnail Available
Files
Date
2018
Authors
Matallah, Hosna
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli Bendjedid EL Tarf
Abstract
The class size plays an important role in any educational level. At the University, the size of
the class whether it is small or large is acceptable, but if the class is an oversized, the process
of teaching will face different challenges. No matter what the size of the class is; small or
large; the teachers have to teach and evaluate their students effectively; so that, the students'
knowledge will be increased and improved. This study aims to investigate the effect of
teaching English as a foreign language (EFL) in oversized classes, and to identify the different
issues that teachers of English face while teaching in overcrowded classes at Chadli
Bendjedid University of El Tarf. Third year students have been chosen as a sample. To
conduct this research, a descriptive method has been used. So, to get deeper information about
the effect of large classes EFL teaching, a questionnaire was given to eight teachers at the
department of English. The results of the research showed that the oversize classes affect the
teaching process negatively. Most of the teachers are not satisfied about the results of most of
their students in those classes.
يلعب حجم الفصل الدراسي دورًا مهمًا في أي مستوى تعليمي. في الجامعة، يُعد حجم الفصل الدراسي، سواءً كان صغيرًا أم كبيرًا، مقبولًا، ولكن إذا كان الفصل كبيرًا، فستواجه عملية التدريس تحديات مختلفة. وبغض النظر عن حجم الفصل، صغيرًا كان أم كبيرًا، يتعين على المعلمين تدريس طلابهم وتقييمهم بفعالية؛ وذلك لزيادة معارفهم وتحسينها. تهدف هذه الدراسة إلى دراسة تأثير تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (EFL) في الفصول الدراسية الكبيرة، وتحديد المشكلات المختلفة التي يواجهها معلمو اللغة الإنجليزية أثناء التدريس في الفصول المكتظة بجامعة الشاذلي بن جديد بالطارف. تم اختيار طلاب السنة الثالثة كعينة. لإجراء هذا البحث، تم استخدام المنهج الوصفي. لذلك، وللحصول على معلومات أعمق حول تأثير تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في الفصول الدراسية الكبيرة، تم توزيع استبيان على ثمانية معلمين في قسم اللغة الإنجليزية. أظهرت نتائج البحث أن الفصول الدراسية الكبيرة تؤثر سلبًا على عملية التدريس. معظم المعلمين غير راضين عن نتائج معظم طلابهم في تلك الفصول.