Algerian EFL Students’ Perceptions of British and American Accents. A Case of Study of Second year EFL Students at Chadli Bendjedid University
Algerian EFL Students’ Perceptions of British and American Accents. A Case of Study of Second year EFL Students at Chadli Bendjedid University
No Thumbnail Available
Date
2017
Authors
.Imen Kheireddine
Messaouda Fnidess
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
The current study investigates the attitudes of Chadli Bendjedid university EFL
students, towards the British and the American accents and dialects, what urges to
conduct this research is to examine the progress of learners speaking and writing
abilities, and their capacity to distinguish the regional varieties of English. The
present study investigates the attitudes of fifty students and five teachers from the
department of English at Chadli Bendjedid University at el Tarf this issue has been
explored through a questionnaire which was carefully designed to serve the purpose.
The findings revealed the teachers’ awareness of the necessity of acquainting
Algerian university students with both British and American varieties. Nonetheless,
some teachers remain reluctant to the consideration of the latter.
تبحث هذه الدراسة في مواقف طلبة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بجامعة الشاذلي بن جديد تجاه اللهجات والنُّطقين البريطاني والأمريكي. والدافع لإجراء هذا البحث هو دراسة تطور قدرات المتعلمين في مهارتي التحدث والكتابة، ومدى قدرتهم على التمييز بين التنوعات الإقليمية للغة الإنجليزية.
تتناول الدراسة آراء خمسين طالبًا وخمسة أساتذة من قسم اللغة الإنجليزية بجامعة الشاذلي بن جديد بالطارف. وقد تم استكشاف هذه القضية من خلال استبيان صُمِّم بعناية لخدمة أهداف البحث.
كشفت النتائج عن وعي الأساتذة بضرورة تعريف طلبة الجامعات الجزائرية بكلٍّ من الصيغتين البريطانية والأمريكية للغة الإنجليزية، ومع ذلك، لا يزال بعض الأساتذة متحفظين تجاه اعتماد الصيغة الأمريكية