Enhancing Learners’ Writing Skills Through Teachers’ Feedback Case Study of Third Year Secondary School Pupils at Abdurrahman Ben Salem. Bouhadjar
Enhancing Learners’ Writing Skills Through Teachers’ Feedback Case Study of Third Year Secondary School Pupils at Abdurrahman Ben Salem. Bouhadjar
No Thumbnail Available
Files
Date
2017
Authors
Hadjer Nouri
Sarra Maloum
Wahida Meradi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
The purpose of this study is to investigate the effectiveness of teacher’s corrective feedback
in Written Expression (WE) whether to pushes learners to be well mastered or not. This study
deals with the third year secondary school Pupils at Abdurrahman Ben Salem in Bouhadjar,
El Taref. To achieve this aim, this research is based on data analysis of learners and teachers
questionnaire. Furthermore, hypothesis that the teachers corrective feedback increase pupils
level of performance are ensure through the results of questionnaires. In addition, the results
indicate the application of teacher’s feedback is an efficient technique to improve learners
writing ability and to reduce their problems when they produce a piece of writing. Teachers
should be aware of their way of feedback to motivate learners to write effectively. Corrective
feedback is beneficial strategy to point out pupil’s errors or mistakes to guide them in
achieving acceptable writing performance
الغرض من هذه الدراسة هو استكشاف فعالية ردود الفعل التصحيحية للمعلم في التعبير الكتابي ما إذا كانت هذه العملية تدفع
التلاميذ لإتقان التعبير جيدا أم لا. تتناول هذه الدراسة تلاميذ الصف الثالث الثانوي في عبد الرحمن بن سالم في بوحجار، الطارف .
لتحقيق هذا الهدف، يقوم هذا البحث على تحليل بيانات استبيان المتعلمين والمعلمين. وعلاوة على ذلك، فإن فرضية أن ردود الفعل
التصحيحية للمعلمين ترفع مستوى أداء الطلاب تظهر من خلال نتائج الاستبيانات. بالإضافة إلى ذلك، تشير النتائج إلى أن تطبيق
التغذية المرتدة للمعلم هو تقنية فعالة لتحسين قدرة التلاميذ في الكتابة والحد من المشاكل التي تعرقل عملية التعبير الكتابي.
يجب أن يكون المعلمون على بينة من طريقهم في التغذية الراجعة لتحفيز التلاميذ على الكتابة بفعالية. كما إن ردود الفعل التصحيحية
هي إستراتيجية مفيدة للإشارة إلى أخطاء التلاميذ لتوجيههم في انجاز عمل كتابي مقبول