The Influence of the Algerian Dialects on English Language Pronunciation Case Study: English Language Teachers from (Constantine, Annaba, Tebessa and Amazigh in Oum El Bouaghi)
The Influence of the Algerian Dialects on English Language Pronunciation Case Study: English Language Teachers from (Constantine, Annaba, Tebessa and Amazigh in Oum El Bouaghi)
No Thumbnail Available
Date
2017
Authors
Narimen Saida OUANADA
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
This research work is considered to be a sociolinguistic study about mother tongue influence
on foreign language pronunciation in Algeria, comparing the speech of teachers in the far
Algerian east, who were selected randomly from Constantine, Annaba, Tebessa and Oum EL
Bouaghi, with the correct pronunciation of the word. The purpose of this study is to shed the
light on this phenomenon and see whether teachers support teaching phonetics as solution to
improve the English language pronunciation and get rid of the dialects effects. Also to explore
teachers’ suggestions concerning solutions needed to improve the English language learning
in Algeria. By giving a questionnaire to 15 participants (males and females) chosen randomly
from each state, the respondents provide their attitudes and express their preferences about
teaching phonetics as a module in middle and high schools, in addition to their suggested
solutions. Also, an interview was made with 05 teachers from each state in order to explore
the dialect effects and gather more solutions for the sake of improving the educational system,
mainly the English language teaching. The results achieved reveal that Algerian dialects
influence the English language pronunciation in the selected areas, and teaching phonetics’
suggestion was supported by almost teachers. Additionally teachers have emphasized teaching
English at primary schools in addition to the employment of school uniforms. At the
university level it was suggested to implement a level examination at the foreign languages
fields.
يعتبر هذا البحث دراسة لغوية اجتماعية عن تأثير اللغة الأم في نطق اللغة الإنجليزية في الجزائر , حيث تمت
مقارنة نطق أساتذة اللغة الانجليزية في الشرق الجزائري , بالضبط قسنطينة , عنابة , تبسة و أم البواقي ، مع النطق
الصحيح للكلمات. الهدف الرئيسي من هذه الدراسة هو محاولة تفسير هذه الظاهرة ومعرفة ما إذا كان الأساتذة يدعمون
تعليم الصوتيات كمادة منفصلة عن تعليم اللغة في المتوسطات والمدارس الثانوية لحل مشكلة تأثير اللهجات. أيضا
لاستكشاف اقتراحات الأساتذة حول الحلول اللازمة لتحسين تعليم اللغة الإنجليزية في الجزائر خاصة المتعلقة بنطقها. حيث
مشاركا تم اختيارهم عشوائيا من كل ولاية , للاستعلام عن اراء الاساتذة حول تعليم 15قد تم توزيع استبيان على
الصوتيات كمادة في المدارس المتوسطة والثانوية بالإضافة إلى الحلول المقترحة من طرفهم لمعالجة المشكل المذكور
أساتذة من كل ولاية من الولايات المذكورة سابقا لاستكشاف تأثير اللهجة في نطق اللغة 05 سابقا. كذلك تم إجراء مقابلة مع
الانجليزية وجمع المزيد من الحلول المقترحة من أجل تحسين نظام التعليم خاصة تعليم اللغة الإنجليزية. لقد أظهرت النتائج
أن اللهجات الجزائرية تؤثر على نطق اللغة الانجليزية ، و أن تعليم الصوتيات كمادة في المتوسطات و الثانويات كحل لهذا
المشكل مؤيد قبل كل الأساتذة تقريبا. بالإضافة إلى ذلك , لقد حث الأساتذة على تدريس اللغة الإنجليزية في المدارس
الابتدائية و تسخير الزي المدرسي لكل مستوى قصد الالمام بكل المشاكل المتعلقة به. في حين في المستوى الجامعي ، تم
اقتراح تحديد فحص في مجالات اللغات الأجنبية للطلبة الذين يريدون مزاولة دراستهم في هذا المجال.