Investigating the Effectiveness of the Student Centered Teaching Approach in Investigating the Effectiveness of the Student Centered Teaching Approach Boosting Students' Critical Thinking The Case Study of Master One at Chadli Bendjedid University, El-Tarf
Investigating the Effectiveness of the Student Centered Teaching Approach in Investigating the Effectiveness of the Student Centered Teaching Approach Boosting Students' Critical Thinking The Case Study of Master One at Chadli Bendjedid University, El-Tarf
No Thumbnail Available
Date
2016
Authors
Fairouz OUNNAS
Rimeh AYAT
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد-الطارف
Abstract
The effectiveness of student-centered teaching approaches in enhancing critical
thinking skills is a crucial aspect of education. This study investigates the impact of
a student-centered approach on critical thinking skills in an English language
learning setting. The research was conducted at a University of Chadli Ben djedid in
Tarf province. It dealt with 46 EFL students of master one and all the teachers at the
same
university.
questionnaires
to
The study employed a mixed methodology, using two
gather data, which was then analyzed quantitatively and
qualitatively. The main hypothesis of this research was that a student-centered
approach would significantly enhance critical thinking skills. To test this hypothesis,
the researchers examined the implementation of the student-centered approach in the
classrooms, explored teachers' attitudes towards it, and evaluated the extent to which
it improved the students' critical thinking abilities. The results revealed that the
student-centered approach was fully implemented, and there was improvement in the
students' critical thinking skills. Furthermore, the teachers expressed positive
attitudes towards the approach. The study concludes with pedagogical implications
and recommendations aimed at improving the quality of the teaching and learning
process.
فعالية أساليب التعليم التي تركز على الطالب في تعزيز مهارات التفكير النقدي هي جانب حاسم من جوانب التعليم. هذه الدراسة تحقق في تأثير النهج الذي يركز على الطالب على مهارات التفكير النقدي في بيئة تعلم اللغة الإنجليزية. أُجريت الدراسة في جامعة شاذلي بن جديد في ولاية الطارف. تناولت الدراسة 46 طالبًا من طلاب الماجستير السنة الأولى في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وجميع المعلمين في نفس الجامعة. استخدمت الدراسة منهجية مختلطة، باستخدام استبيانين لجمع البيانات، ثم تم تحليلها كميًا ونوعيًا. الفرضية الأساسية لهذه البحث هي أن النهج الذي يركز على الطالب سيعزز بشكل كبير مهارات التفكير النقدي. لاختبار هذه الفرضية، قام الباحثون بفحص تطبيق النهج الذي يركز على الطالب في الفصول الدراسية، واستكشاف مواقف المعلمين تجاهه، وتقييم مدى تحسينه لقدرات الطلاب على التفكير النقدي. كشفت النتائج أن النهج الذي يركز على الطالب...تم تنفيذ هذا النهج بشكل كامل، وكان هناك تحسن في مهارات التفكير النقدي لدى الطلاب. علاوة على ذلك، أعرب المعلمون عن مواقف إيجابية تجاه هذا النهج. وتخلص الدراسة إلى الآثار التربوية والتوصيات الهادفة إلى تحسين جودة عملية التعليم والتعلم.