Boosting Students’ Oral Performance via the Utilisation of Positive Self-talk The Case of Second Year Students at the Department of English, Chadli Ben Djedid University
    
  
 
 
  
  
    
    
        Boosting Students’ Oral Performance via the Utilisation of Positive Self-talk The Case of Second Year Students at the Department of English, Chadli Ben Djedid University
    
  
No Thumbnail Available
      Date
    
    
        2020
    
  
Authors
  Ghada ZAIMI
  Nawel MERABET
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
    
    
        Chadli Ben Djedid University
    
  
Abstract
    
    
        Throughout the made-up analysis from the data gathered from the questionnaires
(teachers and students), it has become clear enough that positive self-talk plays an
important role in bolstering the speaking skill. Therefore, students are required to adopt
positive self-talk as a cognitive strategy to foster their academic performance in general
and their speaking proficiency in particular.
Additionally, it is noteworthy from the results that the students believe that using
some self management strategies as positive self-talk (PST) is a key to be successful. The
results also show the importance of adopting PST strategy during the process of speaking.
Consequently, the present research’s hypothesis has been ensured about the functional
impact of using PST strategy to enhance student’s speaking skill.
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير إستراتيجية الحديث الايجاب ي الذاتي في تعزيز الكفاءة الشفهية للطلبة. تم
افتراض أن استعمال إستراتيجية الحديث الايجابي الذاتي من طرف الطلبة من شأنه أن يعزز و يطور قدراتهم الشفهية.
حيث اجري هذا البحث مع 31 طالبا من طلاب السنة الثانية للغة الانجليزية كلغة أجنبية في جامعة الشاذلي بن جديد
الطارف و 09 أساتذة من نفس الجامعة. كما تم تقديم استبيانين لكل من الأساتذة و الطلاب لجمع البيانات المطلوبة من
خلال طريقة البحث الوصفي لهذه الدراسة. وقد أظهرت النتائج التي تم جمعها من هذين الاستبيانين أن استخدام
إستراتيجية الحديث الايجابي الذاتي تعزز كفاءة الطلاب في الأداء الشفهي أمام الحضور و التغلب على الصعوبات التي
تعيق أدائهم الشفهي مثل: القلق، الخجل، استخدام اللغة الأم... الخ. يوصى الأساتذة بتحفيز طلابهم على استعمال الحديث
الايجابي الذاتي بهدف مساعدتهم على استبدال الأفكار السلبية إلى أفكار ايجابية، والتي بدورها تحفزهم لأداء شفهي
أفضل خلال عملية تعلمهم.