The Role of Cooperative Learning in Enhancing the EFL Students’ Attitudes Case study: Second year LMD Students of English at the Chadli Ben Jdid University El-Tarf
The Role of Cooperative Learning in Enhancing the EFL Students’ Attitudes Case study: Second year LMD Students of English at the Chadli Ben Jdid University El-Tarf
No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
Larrous Imad Eddine
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد-الطارف
Abstract
The present study aims to investigate the Role of Cooperative Learning in Enhancing the
Students’ Negative Attitudes. The work is mainly concerned with teachers who use
cooperative learning strategies in the classroom in order to help the students to be more
productive. Our hypothesis stipulated that If teachers use CL with their students, they will
witness a great improvement in the different skills. To confirm this hypothesis, a descriptive
study has been conducted using both quantitative and qualitative methods, while
questionnaires were used as a data gathering instrument. The questionnaires were
administrated to both students of second year at the department of Chadli Ben Jdid University,
and teachers from different levels in order to ensure a diverse opinion. The results of this
study revealed that CL is the appropriate technique can be used to encourage the students
overcoming their problems; fear, shyness, lack of confidence, and quite their negative
attitudes. As a consequence, the use of CL surely helps second year students improve their
skills, teach them a sense of responsibility, boost their confidence, and encourage them to
achieve higher levels.
تهدف الدراسة الحالية إلى استكشاف دور التعلم التعاوني في تعزيز مواقف الطلاب السلبية. يركز العمل بشكل رئيسي على المعلمين الذين يستخدمون استراتيجيات التعلم التعاوني في الصف لمساعدة الطلاب على أن يكونوا أكثر إنتاجية. افترضت فرضيتنا أنه إذا استخدم المعلمون التعلم التعاوني مع طلابهم، فإنهم سيشهدون تحسنًا كبيرًا في المهارات المختلفة. لتأكيد هذه الفرضية، تم إجراء دراسة وصفية باستخدام كل من الطرق الكمية والنوعية، بينما تم استخدام الاستبيانات كأداة لجمع البيانات. تم توزيع الاستبيانات على طلاب السنة الثانية في قسم جامعة شادلي بن جديد، والمعلمين من مستويات مختلفة لضمان تنوع الآراء. كشفت نتائج هذه الدراسة أن التعلم التعاوني هو التقنية المناسبة التي يمكن استخدامها لتشجيع الطلاب على التغلب على مشاكلهم؛ مثل الخوف، الخجل، نقص الثقة بالنفس، والتخلص من مواقفهم السلبية.