THE ROLE OF EDUCATIONAL GAMES IN ENHANCING STUDENTS’ PERFORMANCE AND MOTIVATION IN ORAL EXPRESSION MODULE CASE OF FIRST YEAR EFL STUDENTS AT EL TARF UNIVERSITY.
THE ROLE OF EDUCATIONAL GAMES IN ENHANCING STUDENTS’ PERFORMANCE AND MOTIVATION IN ORAL EXPRESSION MODULE CASE OF FIRST YEAR EFL STUDENTS AT EL TARF UNIVERSITY.
No Thumbnail Available
Files
Date
2021
Authors
Chouichi Narimene.
Boutemeur Lamia
Hadjoudj Chaima
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
Speaking the English language is an indispensable skill that is globally requested in
educational settings This study aims at highlighting the importance and the effective role of
educational games as a tool in improving first-year EFL students' motivation and performance
and in raising the awareness of teachers in charge of the oral module to the variety of models of
motivation, along with providing them with the most appropriate games that encourage students
to engage in the learning process thus perform better orally. The current study was hypothesized
that Educational games is useful in teaching oral expression module because of involving the
elements of interest, fun and low stress during oral activities. In addition, a course based on
students' centered concept through the use of educational games will influence positively on their
psychological State and increase their motivation. Moreover, if the teacher uses educational
games will take the full students' attention and let them more active.This research was carried
out in the English department at Chadli BenDjedid University, The research work adopts a
mixed methodology, which is both qualitative and quantitative using two instruments for
collecting data; an online questionnaire administered for first year EFL students and an
interview conducted with the teacher of oral expression module. Findings show that the use of
educational games to teach English is an effective method to engage learners during lectures and
it allows them to learn in an environment full of entrainment, challenges, and interest, which
fosters their motivation to learn. Eventually, this study recommended suggestions for teachers to
guide them for effectively implementing this technique, and others for students that may help
them to improve their speaking skill.
يُعد التحدث باللغة الإنجليزية مهارةً أساسيةً ومطلوبةً عالميًا في البيئات التعليمية. تهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على أهمية الألعاب التعليمية ودورها الفعّال كأداةٍ لتحسين دافعية وأداء طلاب السنة الأولى في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، وتوعية المعلمين المسؤولين عن الوحدة الشفهية بتنوع نماذج التحفيز، وتزويدهم بالألعاب الأنسب التي تشجع الطلاب على الانخراط في عملية التعلم، وبالتالي تحسين أدائهم الشفهي. افترضت الدراسة الحالية أن الألعاب التعليمية مفيدةٌ في تدريس وحدة التعبير الشفهي، نظرًا لاحتوائها على عناصر التشويق والمتعة وتقليل التوتر أثناء الأنشطة الشفهية. بالإضافة إلى ذلك، فإن المقرر الدراسي القائم على مفهوم الطلاب المتمركز حول استخدام الألعاب التعليمية سيؤثر إيجابًا على حالتهم النفسية ويزيد من دافعيتهم. علاوة على ذلك، فإن استخدام المعلم للألعاب التعليمية سيجذب انتباه الطلاب بالكامل ويجعلهم أكثر نشاطًا. أُجري هذا البحث في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة الشاذلي بن جديد، واعتمد منهجية مختلطة، نوعية وكمية، باستخدام أداتين لجمع البيانات: استبيان إلكتروني أُجري لطلاب السنة الأولى في قسم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، ومقابلة أُجريت مع معلم وحدة التعبير الشفهي. تُظهر النتائج أن استخدام الألعاب التعليمية لتدريس اللغة الإنجليزية يُعدّ طريقة فعالة لإشراك المتعلمين أثناء المحاضرات، كما أنه يسمح لهم بالتعلم في بيئة مليئة بالترفيه والتحديات والاهتمام، مما يعزز دافعيتهم للتعلم. في النهاية، أوصت هذه الدراسة باقتراحات للمعلمين لإرشادهم لتطبيق هذه التقنية بفعالية، واقتراحات أخرى للطلاب قد تساعدهم على تحسين مهارة التحدث لديهم.