Gender Based Differences in EFL Classes: A Socio Didactic Study of Language Use A Case of EFL Master One Students at Chadli Bendjedid University El Taref

No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
Samira Dehamcha
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
Gender-based differences between men and women have always been a matter of research fora long time before, and gender-related studies illustrated gender variation in language through several studies that explained how men and women are different especially in language use. In this research, it was hypothesized that men and women use language differently to express their thoughts, emotions and to communicate. It was also hypothesized that social and cultural factors affect the way EFL students use language inside of the classroom, and this research mainly investigates the validity of these hypotheses. For that, a descriptive explanatory study was conducted to obtain teachers’ and students’ perceptions about the role of gender in using language inside of the EFL classes and the impact of the social and cultural factors on gender and language. On one hand, an interview was conducted with master one EFL student and on the other hand, a questionnaire was submitted to their teachers as research tools. Results showed that males and females use language differently inside the classroom. It also proved that that women use language better than men. The results also revealed that social and cultural factors influence the way individuals use language and behave. At the end, all the suggested hypotheses were validated through the investigation process. In conclusion, this research also proposed some recommendations for teachers, students and further researches. طالما كانت الاختلافات بين الرجال والنساء على أساس النوع الاجتماعي موضع بحث منذ زمن طويل، وقد أوضحت الدراسات المتعلقة بالنوع الاجتماعي التباين بين الجنسين في اللغة من خلال العديد من الدراسات التي أوضحت كيف يختلف الرجال والنساء، وخاصةً في استخدام اللغة. في هذا البحث، افترض الباحثون أن الرجال والنساء يستخدمون اللغة بشكل مختلف للتعبير عن أفكارهم ومشاعرهم والتواصل. كما افترضوا أن العوامل الاجتماعية والثقافية تؤثر على طريقة استخدام طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية للغة داخل الفصل الدراسي، ويبحث هذا البحث بشكل رئيسي في صحة هذه الفرضيات. لذلك، أُجريت دراسة وصفية توضيحية للحصول على تصورات المعلمين والطلاب حول دور النوع الاجتماعي في استخدام اللغة داخل فصول اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وتأثير العوامل الاجتماعية والثقافية على النوع الاجتماعي واللغة. من ناحية، أُجريت مقابلة مع أحد طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية الرئيسيين، ومن ناحية أخرى، وُجه استبيان إلى معلميه كأدوات بحث. أظهرت النتائج أن الذكور والإناث يستخدمون اللغة بشكل مختلف داخل الفصل الدراسي. كما أثبتت الدراسة أن النساء يتفوقن على الرجال في استخدام اللغة. وكشفت النتائج أيضًا عن تأثير العوامل الاجتماعية والثقافية على طريقة استخدام الأفراد للغة وسلوكهم. وفي النهاية، تم التحقق من صحة جميع الفرضيات المقترحة من خلال عملية البحث. وفي الختام، اقترحت هذه الدراسة أيضًا بعض التوصيات للمعلمين والطلاب ولإجراء المزيد من الأبحاث.
Description
Keywords
Citation
Collections