The Positive effects of negative emotions on students’ learning process
The Positive effects of negative emotions on students’ learning process
No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
BELAIDI Hanadi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الشاذلي بن جديد-الطارف
Abstract
Being emotional is part of being human and it is rather impossible to detach our emotions, either
negative or positive ones, from anything we do. Negative emotions are known for their
unpleasantness, yet, they are not entirely bad. This study aims to investigate how students
manage their negative emotions whilst learning. Additionally, it describes students’ and teachers’
view point about these unpleasant feelings. In order to accomplish the stated purpose, a
descriptive research was conducted with a combination of both qualitative and quantitative
methods. The data have been gathered from 66 participants, all were from different ages,
genders, study levels, and disciplines, reported that negative emotions had a stimulating urge of
motivation for them in many cases. They are unpleasant and challenging, yet, not detrimental for
learning once one sets his/ her mind to it. Moreover, it was concluded that not everyone cares
about making use of negative feeling
كون الإنسان عاطفيًا هو جزء من كونه إنسانًا ومن الصعب إلى حد ما فصل مشاعرنا، سواء كانت سلبية أو إيجابية، عن أي شيء نقوم به. تُعرف المشاعر السلبية بعدم ارتياحها، ومع ذلك، فهي ليست سيئة بالكامل. تهدف هذه الدراسة إلى دراسة كيفية إدارة الطلاب لمشاعرهم السلبية أثناء التعلم. بالإضافة إلى ذلك، تصف وجهة نظر الطلاب والمعلمين حول هذه المشاعر المزعجة. من أجل تحقيق الهدف المذكور، تم إجراء بحث وصفي باستخدام مزيج من الطرق النوعية والكمية. تم جمع البيانات من 66 مشاركًا، من مختلف الأعمار والأجناس والمستويات الدراسية والتخصصات، وأفادوا أن المشاعر السلبية كانت لديها دافع محفِّز لهم في العديد من الحالات. فهي مزعجة وتحديًا، ومع ذلك، ليست ضارة بالتعلم إذا ما وضع المرء عقله على ذلك. علاوة على ذلك، تم التوصل إلى أن ليس كل شخص يهتم بالاستفادة من المشاعر السلبية.