The Impact of Test Anxiety on EFL Students’ Academic Achievement Case study: 1st Year LMD Students of English at Chadli Bendjedid University El Tarf

No Thumbnail Available
Date
2020
Authors
Taguida Chaima
Rezkallah Houda
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli Ben Djedid El Tarf
Abstract
Test anxiety has a negative impact on students. It is distressing students and disturbing them physically and emotionally that can result poor test performance. The present study is primarily conducted to explore the impact of test anxiety in EFL classrooms. It focuses on students’ attitudes toward the impact of test anxiety and its reasons. In this work, the investigation was carried out in the department of English at Chadli Ben Djedid University. In order to confirm or reject the formulated hypotheses, the researchers relied on the descriptive method. Hence, one data gathering tool was used; i.e., an online questionnaire. It was directed to 56 EFL first year students who are enrolled in the academic year 2019/2020. The results obtained from the questionnaire showed that test anxiety is common among students. They should have awareness about the negative aspects of this test anxiety that can affect students’ performance. Also students who are low in self-efficacy believe that they are not capable of performing in tests. Based on these findings, some recommendations were provided to encourage students and help them to break down these barriers and gain the best results in order to reach their goals. Key words: Test Anxiety, Students Attitudes, Students' Achievement يؤثر قلق الامتحان سلبًا على الطلاب. فهو يُسبب لهم الضيق والإزعاج جسديًا ونفسيًا، مما قد يؤدي إلى ضعف أدائهم في الامتحان. تُجرى هذه الدراسة بشكل أساسي لاستكشاف تأثير قلق الامتحان في فصول دراسة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. وتُركز على مواقف الطلاب تجاه تأثير قلق الامتحان وأسبابه. في هذا العمل، أُجري البحث في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة الشاذلي بن جديد. ولتأكيد أو دحض الفرضيات المُصاغة، اعتمد الباحثون على المنهج الوصفي. ومن ثم، استُخدمت أداة واحدة لجمع البيانات، وهي استبيان إلكتروني. وُجه إلى 56 طالبًا من طلاب السنة الأولى في دراسة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية والمسجلين في العام الدراسي 2019/2020. أظهرت نتائج الاستبيان شيوع قلق الامتحان بين الطلاب. وينبغي أن يكونوا على دراية بالجوانب السلبية لهذا القلق التي قد تؤثر على أدائهم. كما يعتقد الطلاب الذين يعانون من انخفاض في الثقة بالنفس أنهم غير قادرين على الأداء في الامتحانات. وبناءً على هذه النتائج، تم تقديم بعض التوصيات لتشجيع الطلاب ومساعدتهم على تجاوز هذه الحواجز وتحقيق أفضل النتائج للوصول إلى أهدافهم.
Description
Keywords
Citation
Collections