Exploring the Pros and Cons of Using ChatGPT in EFL Context Case Study: Second Year Master Students of English at Chadli Bendjedid University El-Tar
Exploring the Pros and Cons of Using ChatGPT in EFL Context Case Study: Second Year Master Students of English at Chadli Bendjedid University El-Tar
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
SAIFIA Ayoub
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
This dissertation explores the implementation of ChatGPT, a powerful conversational language
generation model, in English as a Foreign Language (EFL) classrooms. The explosion of artificial
intelligence technologies has given rise to a growing interest in the application of ChatGPTs in
language learning. Nevertheless, little is known about the potential mechanisms involved or the
potential advantages and disadvantages of its use in educational settings. This study seeks to bridge
this gap by providing an in-depth examination of the opportunities, and challenges, associated with
the integration of ChatGPT in EFL teaching. The methodology employed involves a descriptive
method, where both qualitative and quantitative techniques are used to collect the data. In order to
answer all these questions, and as a first of its kind study, EFL instructors and second year LMD
Master students will have a higher perception of effectiveness scores of ChatGPT in English language
learning related activities. Results presents different opportunities with ChatGPT in EFL class. To
this end, ChatGPT enables real time feedback and adaptive guidance experiences that are
personalized based on each learner's unique needs. In addition, it has an interactive characteristic
which if you consider it the right way, there are a high chance that you can make your students or
learners speak more, to attain more communicative language learning strategies. Furthermore, it is
quite good at being a general language practice suite for grammar, vocabulary, and fluency. In spite
of these advantages, the examination similarly uncovers various difficulties that are identified with
ChatGPT execution in EFL guidance. At the light of this study many recommendations are set for
the sake of future research
في تعليم OPENAI من شركة chatgptتهدف هذه الدراسة الى تقصي فكرة ادماج روبوت الذكاء الاصطناعي المعروف ب
اللغة الانجليزية كلغة أجنبية و بالتحديد في مستوى الماستر. من الجلي أن تقنيات الذكاء الاصطناعي قد اقتحمت العديد من
المجالات عنوة و أحدثت جدلا كبيرا يطرح العديد من التساؤلات حول كيفية عمل هذه التقنيات و الموقف الذي ينبغي أن يتخذ
تجاهها. من بين هذه الميادين نجد أن التعليم قد مسته هذه الطفرة التقنية و بالتالي تقرر دراستها عن كثب لمعرفة ايجابيات و
سلبيات دمجها في الأوساط التعليمية لقسم الأداب و اللغات الخاص باللغة الانجليزية و محاولة وضعها تحت المجهر لتبين العقلية
المثلى لاستغلالها في اطار القانون و من دون حدوث اي انتهاكات تجاه المثل و القيم الاجتماعية. باستعمال كل من الاساليب
النوعية و الكمية, تم طرح استبيانات على طلبة السنة الثانية ماستر و مجموعة من أساتذة قسم اللغة الانجليزية بجامعة الشادلي
بن جديد كأداة لجمع المعلومات المتعلقة باستعمال هذه التقنية و النتائج المتحصل عليها اثر ذلك. أظهرت النتائج اقبالا شديدا على
تبني فكرة الذكاء الاصطناعي و ضرورة استغلاله في هذا المجال بشكل أفضل بالتنسيق مع كل من الاساتذة, الطلبة و ادارة
القسم.