Optimizing the English Language via Al University Students A Case Study of Second Year EFL Students at Chadli Bendjedid University - EL Tarf -
Optimizing the English Language via Al University Students A Case Study of Second Year EFL Students at Chadli Bendjedid University - EL Tarf -
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Nada Gherabi
Hind Khelil
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
The advent of advanced technology, particularly Artificial Intelligence (AI), has significantly
impacted the educational system by serving as a facilitator, corrector, assessor, translator, and
monitor. AI is integrated into applications that support students in their learning processes, such
as Duolingo, Cake, Reverso, Chatbots, and AI-powered Snapchat, with usage tailored to
learners' needs. This shift from traditional study methods to AI tools aims to create a more
conducive learning environment for both students and teachers, thereby enhancing the quality
of education. To investigate this transformation, researchers employed a descriptive method and
collected data through a questionnaire distributed to students. The study involved 50 second-
year EFL students from Chadli Ben Djedid El-Tarf University, enrolled in the
2023/2024 academic year. The results revealed that students experienced improvements in their
English proficiency after using AI-based tools. Additionally, AI tools helped students build
confidence, reduce anxiety, and overcome psychological barriers such as fear of judgment,
shyness, and social phobia. However, some teachers expressed resistance to this new
technology, citing concerns over its effectiveness and the potential reduction in traditional
learning skills. Some recommendations were presented to maximize the benefits of AI in
education while addressing the challenges and concerns identified in the study.
مثل دولينجو، كيك، ريفيرسو، شات بوتس، وسناب شات المدعوم بالذكاء الاصطناعي، مع استخدام يتناسب مع احتياجات المتعلمين. يهدف هذا التحول من طرق الدراسة التقليدية إلى أدوات الذكاء الاصطناعي إلى خلق بيئة تعليمية أكثر ملاءمة لكل من الطلاب والمعلمين، مما يعزز جودة التعليم. للتحقيق في هذا التحول، تم استخدام المنهج الوصفي وجمع البيانات من خلال استبيان موزع على الطلاب. شملت الدراسة 50 طالبًا في السنة الثانية من قسم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة الشاذلي بن جديد بالطارف، المسجلين في العام الدراسي 2023/2024.
أظهرت النتائج أن الطلاب شهدوا تحسنًا في إجادتهم للغة الإنجليزية بعد استخدام الأدوات القائمة على الذكاء الاصطناعي وعلى بناء الثقة، وتقليل القلق، والتغلب على الحواجز النفسية مثل الخوف من الحكم، والخجل، والرهاب الاجتماعي. ولكن أعرب بعض الأساتذة عن مقاومة وسائل التكنولوجيا الجديدة، مشيرين إلى مخاوف بشأن فعاليتها، وإمكانية تقليل المهارات التقليدية في التعلم، حيث تم تقديم بعض التوصيات لتعظيم فوائد الذكاء الاصطناعي في التعليم مع معالجة التحديات والمخاوف التي تم تحديدها في الدراسة.