Exploring the Importance of Verbal Feedback in Improving English Language Students’ Oral Performance Case Study: First Year EFL Students of Chadli Bendjedid University - El Taref

No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Khantouche Djaouhara Aicha
Kherouf Amel
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
Generally, inside the EFL classrooms, verbal feedback is a significant tool that most teachers use to improve their students’ learning. In this context, this study aims at exploring the importance of verbal feedback in improving First year LMD English language students’ oral performance at Chadli Bendjedid University. In order to answer the main research question : is verbal feedback important to improve EFL students’ oral performance ? And confirm the hypotheses, a mixed method was followed by using three data gathering tools. An interview was run with eight EFL teachers, a questionnaire was given to 20 first year LMD students at the aforementioned university, in addition to, a classroom observation that has been conducted during two sessions to gather more data about the topic under question. The analyses of the results revealed that EFL teachers use verbal feedback as a means to let their students know their weakenesses and correct their errors to improve their oral performance . Besides, the findings show that students perceive their teachers’ verbal feedback and actually use it to enhance their oral performance in the next performances. Based on these findings, some pedagogical recommendations have been suggested to be taken into consideration by both teachers and students for the better use of verbal feedback to enhance students’ oral skills. بشكل عام، داخل فصول تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، يُعَدّ التقييم الشفهي أداة هامة يستخدمها معظم المعلمين لتحسين تعلم الطلاب. في هذا السياق، تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف أهمية التقييم الشفهي في تحسين الأداء الشفهي لطلاب السنة أولى ليسانس في جامعة شاذلي بن جديد. من أجل الإجابة على سؤال البحث الرئيسي: هل الدعم اللفظي مهم لتحسين الأداء الشفهي لطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية؟ وتأكيد الفرضيات، تم اتباع طريقة منهجية مركبة باستخدام ثلاث أدوات لجمع البيانات. تم إجراء مقابلة مع ثمانية معلمين للغة الإنجليزية كلغة أجنبية، وتم تقديم استبيان لـ 20 طالباً من السنة الأولى في الجامعة المذكورة، بالإضافة إلى ملاحظة صفية تم تنفيذها خلال جلستين لجمع المزيد من البيانات حول الموضوع الذي قيد البحث. كشفت تحليلات النتائج أن أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية يستخدمون الدعم اللفظي كوسيلة لإعلام طلابهم بنقاط ضعفهم وتصحيح أخطائهم لتحسين أدائهم الشفهي. بالإضافة إلى ذلك، أظهرت النتائج أن الطلاب يفهمون الدعم اللفظي من معلميهم ويستخدمونه بالفعل لتحسين أدائهم الشفهي في العروض القديمة. بناءً على هذه النتائج، تم اقتراح بعض التوصيات التربوية التي يجب أخذها في الاعتبار من قبل المعلمين والطلاب لتحقيق أفضل استخدام للدعم اللفظي لتعزيز المهارات الشفهية للطلاب.
Description
Keywords
Citation
Collections