Tracking the Use of Informal English Language among EFL Students inside the Classroom The Case of First Year EFL Students at Chadli Bendjedid University
Tracking the Use of Informal English Language among EFL Students inside the Classroom The Case of First Year EFL Students at Chadli Bendjedid University
No Thumbnail Available
Date
2023
Authors
Yasser Manar Eddine Khelfa
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
This descriptive cross-sectional study aims at probing the use of informal English language by first
year English as a Foreign Language (EFL) students inside the classroom at Chadli Bendjedid-El
Tarf University during the 2022/2023 academic year. This research adopts a mixed-method
approach to gather and analyze the data for providing a comprehensive understanding of the extent
and nature of informal language usage among the target population. Hence, the data collection
tools involved classroom observations and a questionnaire to first year EFL students. The
observations focused on documenting instances of informal language usage during classroom
interactions, while the questionnaire gathered insights into students' awareness of their own
language use and the potential sources of informality. Both qualitative and quantitative data
analysis techniques were employed to examine and interpret the collected data. The findings
هدفت هذه الدراسة الوصفية لاستكشاف استخدام اللغة الإنجليزية غير الرسمية من قبل طلاب السنة الأولى في تخصص اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (EFL) داخل الفصل الدراسي في جامعة الشاذلي بن جديد. تعتمد الدراسة نهجاً مختلطاً لجمع وتحليل البيانات، مما يوفر فهماً شاملاً لمدى استخدام اللغة غير الرسمية بين فئة الطلاب المستهدفة. تمت الدراسة خلال السنة الحالية، مما ضمن ملاءمة وحداثة النتائج. تضمنت جمع البيانات مراقبة الفصل الدراسي وإجراء استبيان لطلاب السنة الأولى في تخصص اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة الشاذلي بن جديد. ركزت المراقبة على توثيق حالات استخدام اللغة غير الرسمية خلال التفاعلات في الفصل الدراسي، في حين جمع الاستبيان تحقيقات حول وعي الطلاب باستخدامهم اللغوي ومصادر عدم الرسمية المحتملة. تم استخدام تقنيات تحليل البيانات النوعية والكمية لفحص وتفسير البيانات المجمعة. كشفت النتائج عن انتشار أنماط استخدام اللغة الإنجليزية غير الرسمية بين طلاب السنة الأولى في تخصص اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. بالإضافة إلى ذلك، سلطت الدراسة الضوء على العوامل التي تؤثر في استخدام اللغة غير الرسمية مثل الأنشطة عبر الانترنت غير المراقبة، وتأثير الأقران، وتعرضهم لوسائط الإعلام تساهم هذه الأفكار في دعم ممارسات تعليم وتدريس اللغة في سياق تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تبرز آثار هذه الدراسة أهمية معالجة ورفع وعي الطلاب بشأن استخدام اللغة غير الرسمية في الفصل الدراسي. يتم تقديم توصيات للطلاب، والمعلمين وأصحاب المصلحة المشاركين في تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لتعزيز بيئة تعلم لغوية أكثر رسمية وفعالية، من خلال تحسين سيطرة الطلاب على مستويات الرسمية في استخدامهم للغة، يمكن تعزيز جودة التفاعلات في الفصل الدراسي والأداء الأكاديمي بشكل عام.
revealed the prevalence and patterns of informal English language usage among first year EFL
students. It, further, portrayed students’ unawareness in regard to formal and informal English
features. Additionally, the study sheds light on the factors influencing the use of informal language,
such as uncontrolled online activities, peer influence, and exposure to social media. These insights
contribute to the understanding of language learning and teaching practices within the EFL context.
The implications of this research highlight the importance of addressing and raising students'
awareness about informal language use in the classroom. Recommendations were made for
students, teachers, and stakeholders involved in EFL education to promote a more formal and
effective language learning environment. By improving students' control over formality levels in
their language use, the overall quality of classroom interactions and academic performance can be
enhanced.