Investigating the Challenges and Limitations that face EFL Students to Acquire the Language from Non-native Teachers Case Study: Third year EFL Students at Chadli Bendjedid University

No Thumbnail Available
Date
2023
Authors
Amel Chibani
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Chadli BENDJEDID-EL-Tarf
Abstract
Learning English has become a crucial component in people’s professional life. As a result, many students choose to study it as a specialty. This has led to an increase in the number of non-native English teachers worldwide. The present study aims at investigating the challenges and limitations that face EFL students to acquire the language from non-native teachers. This dissertation sheds light on two parts: the theoretical part which discusses the challenges and limitations that face EFL students to acquire the language from non-native teachers, and the practical part which represents the fieldwork of the study. The study has been conducted with 30 third-year EFL students at the Department of English at Chadli Bendjedid University in El Tarf. The descriptive analysis is followed in which we used a questionnaire for students to collect the needed data. The results revealed that the majority of EFL students are facing challenges and limitations when acquiring the language from non-native teachers due to several reasons which are: teachers’ lack of vocabulary, teachers’ lack of grammar, teachers’ lack of fluency, teachers’ wrong pronunciation, and teachers’ use of L1. بات تعلم اللغة الإنجليزية عامل مهم في حياة الإنسان المهنية، نتيجة لهذا نرى العديد من الطلبة يختارون دراستها كتخصص، هذا أدى إلى ارتفاع عدد مدرسي اللغة الإنجليزية الغير أصليين. الدراسة الحالية تهدف إلى التحقق من التحديات والقيود التي تواجه طلبة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية عند تعلم اللغة من مدرسين غير أصليين. هذه المذكرة تسلط الضوء على جانبين: الجانب النظري والذي يناقش التحديات والعقبات التي تواجه طلبة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية عند تعلم اللغة من أساتذة غير أصليين والجانب التطبيقي والذي يبرز العمل الميداني للدراسة. هذه الدراسة أجريت على 30 طالب من طلبة سنة ثالثة إنجليزية قسم لغات أجنبية في جامعة الشاذلي بن جديد في الطارف. تم اعتماد تحليل وصفي كمي حيث استخدمنا فيه استبيان للطلاب من أجل جمع البيانات المطلوبة. أظهرت النتائج أن غالبية طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية يواجهون تحديات وعقبات عند تعلم اللغة من مدرسين غير أصليين وتلك لعدة أسباب منها: افتقار المعلمين إلى المفردات اللغوية، افتقار المعلمين إلى القواعد اللغوية، افتقار المعلمين إلى الطلاقة، النطق الخاطئ، واستخدام المعلمين للقيم الأمم.
Description
Keywords
Citation
Collections